Arbetskamraterna

                                    image48

Idag hade vi planeringsmöte på jobbet,,,  Shit, vad man har saknat dessa goa , glada arbetskamrater,,,,,,           
För säga vad man vill om dom, alla är de olika, en del gillar man mer än andra, men ROLIGT har vi, när vi tölar om allt mellan himmel och jord!!! Har skrattat som bara den,,,, jag menar, man har ju inte varit därifrån så många veckor, men man hade nästan glömt bort, hur "väl" vi kan disskutera allt in i  minsta lilla detalj,,,, haha,,,, ja det är inte klokt,,,,, och så det här med kommunikationen emellan oss alla! Jag menar, vi är 20 anställda + våra vikarier,,,,,,  händer det något nytt, som alla behöver få del av, exempelvis om chefen ringer och  säger nåt till en av oss,,,, då blir det rena djungeltelegrafen,,,,, det konstiga är att alla har uppfattat saken helt olika,,,,,, -jaa, men jag har hört,,,,, så inleder alla sin version,,,,, så idag var det det här med "Phoneiro" som var det stora samtalsämnet,,, jaa det går inte beskrivas, bara upplevas,,, jag skrattade inombords så jag nästan sprack,,, alla hade hört olika riktlinjer hur vi skulle gå till väga med överlämnandet av telefonerna till nattpatrullen! Jaa det var helt sanslöst, hihi,,
Det tråkiga var ju,,,, ja ni vet vad,,,, vill inte skriva det här, men det absolut roligaste var ju att L kom upp med sin lille "Bebbe"!!!  Han är så söt så man kan dö!!!!  Jag höll han, fast att armen nästan trilla av, och det var värt varenda sekund, så det så,,,, Luktar så gott, gör han också,,,,    Sen drack vi glögg, kaffe och åt lussebullar.  Maria fick vara tomtens "stand in" och delade ut julklappar!!!      Jag säger nog det,,,, visst har vi det tungt och jobbigt, som de underbetalda undersköterskor och vårdbiträden vi är,,,,, men ett glatt humör har vi,,, för det mesta i alla fall, och det överväger ALLT!!!    Så gonatt med er nu,,, Världens bästa arbetskamrater!!!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0