Dåligt samvete.....

I morse ca 7.00 ringde telefonen... det var från mitt jobb! En vikarie hade blivit sjuk, så de var en kort idag, och undrarde  om jag kunde tänka mig att gå ut och jobba!!! Det kände jag ju verkligen INTE För, hade sett fram emot den här sovmorgonen, så hjärnan arbetade febrilt med att  motivera sig för att svara JA!!!  Men Ingrid i den andra änden läste av mig alldeles för väl, och räddade upp situationen, med att föreslå att ringa ut någon annan! En lättnandes suck från mig, och när jag lagt på, tänkte jag bara somna om en stund.... tänkte alltså.............. Det var då det dåliga samvetet gav sig till känna!  Fy vad elak jag kände mig!!! Fick de ut nån annan? Eller fick de ut någon annan? De borde väl ringt tillbaka om de inte fick det? Ska jag ringa tillbaka och erbjuda mig?  Så var det med den sovmorgonen!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du behöver inte ha dåligt samvete. Vi fick inte ut någon. Jag städade själv. Strök två städ så det gick bra :) Man måste kunna säga nej någon gång. Det säger du ju att jag ska säga när jag inte känner för eller orkar
att jobba :)Hoppas du hade en trevlig jul. Ska lägga upp lite bilder från resan :) Kram

2007-12-27 @ 19:24:07
URL: http://ananas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0