Nyårslöfte

Var inne och  kikade lite på min favoritblogg  http://helenasnackar.blogg.se/
Hon skrev om sina nyårslöften, eller rättare sagt,  de löften man borde ha!!
Så tänkte jag till.... vad har jag för något löfte i år? Brukar alltid tänka ett, lite
hemligt och tyst för mig själv....   Kan vara allt från att sluta äta godis, banta
motionera, börja träna, ge mig själv lite mer egentid, resa mer, ta mer vara på
familj och vänner mm mm mm  Listan kan göras oändlig över alla mina ,
genom åren brutna löften.  Så nu tänkte jag så här: I år ska jag inte ha de
här kraven på mig alls! För det är just vad det är, de här nyårslöftena blir
egentligen bara ett krav, att man ska klara leva upp till det man velat förbättra!
Är inte kraven höga nog i vårt samhälle? Duger vi inte bra som vi är?
Och om vi nu stoppar i oss den där godisbiten... var det så farligt? Är inte
stressen över att inte klara motstå den värre för oss, än själva godisen?

Det här året, ska bara bli ett år, där jag inte sätter onödiga krav på mig själv.
Ett år där jag i möjligaste mån, tar vara på dagen, gör vad jag känner för just då!
Där jag, min familj och mina vänner ska stå i fokus och gå före dammråttor
och onödiga tvång!  Känner på mig att det kommer att bli ett bra år 2008!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, du är gullig du!!! Låter som ett bra nyårslöfte tycker jag.

Skrev det här som svar på ditt förra inlägg på min blogg men skriver här också. Ta hand om dig själv och känn efter noga vad du klarar av. Ingen som tackar dig för att du sliter ut dig för mycket.

Får man vara så nyfiken och fråga vad det är för problem du har...?

Kramar

2007-12-19 @ 16:06:29
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0