Adoptera en mormor?

                                                                                image43
           


Igår när J hjälpte mig att handla träffade jag en bekant jag inte sett på länge. Hon opererade sig för cancer i somras, och jag hade tänkt på henne under dagen, av någon anledning. Sen står hon där på eftermiddagen, rätt framför mina ögon, i "min" ica-affär! Hon brukar nämligen aldrig handla där.  Det knepiga var att hon hade tänkt på mig också!  Hursomhelst, idag, när jag låg i mörkret på sjukgymnastiken, med takvärme och akupunktur-nålar i armen tänkte jag på henne igen och vad orättvist livet kan vara.  Hon är nämligen en alldeles underbart snäll och go människa,,,,, Skulle vara den perfekta mamman eller mormorn/farmorn,,,,, bara det att hon inte kunde få några egna barn!  Kommer ihåg för många år sedan, när barnens farmor fick en hjärnblödning, och J sa till mig...
-Är det verkligen rättvist?? Jag har förlorat min mormor, och min morfar hann jag aldrig träffa,,, -ska jag nu förlora min farmor också?   Hon grät och sa,  -hon, den snälla tanten på ditt jobb,,, kan inte hon bli min plastmormor?

Så idag låg jag och tänkte på vad hon sa, och kom på att iden faktiskt inte var så dum! Tänk vad många underbara människor det finns, som är ensamna, kanske varken har barneller andra närstående!!  Och tvärtom, vad många barn som inte har någon mormor eller morfar, kanske aldrig har haft någon kontakt  med någon äldre människa över huvud taget!  Kanske är det dags att slå ett slag för detta!! Att man ska kunna adoptera en mormor? Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter toppen. Se till att införa det så ska jag adoptera dig som min mormor :) Puss och kram

2007-11-29 @ 21:47:17
URL: http://ananas.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha ha,,,, gulligt av dig,,, men SÅÅÅÅÅ gammal är jag ju inte!!!
Hihi,,,,
men du får adoptera mig om du vill,,, alldeles gratis!!
Kramiz!!

2007-11-29 @ 22:00:37
Postat av: Anna

Vad du är snäll. Kan ju alltid adoptera dig som mormor till mina barn framöver :) Hoppas armen är bättre. Kram

2007-12-02 @ 22:46:06
URL: http://ananas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0