Nostalgi

Har gått igenom lite gammal musik, riktiga "godingar" faktiskt. Som mina vänner vet, betyder oftast texten mest för mig,,,, att den har nåt att säga,,, eller som jag känner igen mig i. Så lyssnade jag på "Sanna" (Tror den heter så), som Ulf Lundell skrivit till sin dotter. Mycket fin text och en underbar låt! Eftersom jag själv har barn, förstår jag precis vad han vill säga med texten. Precis så här känner jag själv för mina! För er som glömt, här kommer den! 


                  image44


                                                               

Sanna, raketerna far över sjön inatt
Skogen exploderar och bergen står tysta
       som alltid, dom vet hur man håller sig för skratt
     men nere på dansgolvet finns ingen hejd
 allt måste göras nu, innan året är slut
     och bandet spelar "take me in your arms"
  och hela hotellet luktar,  adrealin och krut
 Du sover och du drömmer om vad
 det vet du bara själv


       Sanna, jag önskar jag vore som du
     så liten som du, så stor som du ,
    igen, bara för en enda dag
      Åh, Sanna, snart dansar du ut i din nyårsnatt
         vacker som få, är jag med dig då, med min nyårshatt
     och ser i grånat hår, när du är nitton år
  Sanna dröm om mig inatt, dröm att jag är där

           Sanna, vi ska sitta i Paris med ost och bröd och vin
        Pojkarna ska vissla, och jag ska hojta åt dom
tills dom stänger av sina katolska grin
för vill dom ha dig, får dom visa
     att dom,  tror på fantasi, kan prata kull en byråkrat
   att dom törs slåss för sin sak
  också när mörkret faller
     att dom har närmare till kärlek än hat

 Men du gör som du vill, och det är långt därifrån
stanna kvar så länge du kan, i ditt barndomsland
Du måste lämna det en dag, och följa linjen i din hand

  åh, Sanna, om du inte fanns, vem behövde mig
   hycklarna älskar oss, spelarna, dårarna,  som dödar mig
       för dig finns jag till, för dig finns den kärlek jag känner
    Sanna dröm om mig inatt, dröm om mig inatt

      Sanna, vad du än hör, vad du än ser, 
  eller vad än kan du bli utsatt för
 kom till mig fort, och se mig som jag är, 
   kom och se vad jag egentligen gör
            Jag skriver, jag sjunger, jag skriker, jag skrålar,
       Sanna, jag vill leva innan jag dör
                             En dag ska du stå brevid mig i solen, och veta vad jag slagits för
                     också du måste slåss och streta emot, om du vill ha din frihet kvar
                 låt ingen tämja dig, låt ingen tvinga dig,
                låt ingen "chackra" med det enda du har

        åh, Sanna, inga löften ikväll, mer än ett enda
     jag finns här hos dig, vad som än skulle hända
          lev ditt liv som du vill, som du kan och vill
          Sanna sov gott inatt, sov gott inatt


Kommentarer
Postat av: Nathalie

ja det är en fin låt=)

2007-12-02 @ 23:33:49
Postat av: Malin

Jaa, visst är det? Kramiz på världens bästa "TATTA"!

2007-12-13 @ 09:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0