1:a April

Har inte riktigt hunnit tänkt på att det är 1:a april idag!
Med andra ord har jag inte lyckats lura någon! Men jag
tror inte att någon har lurat mig heller, så det måste ju
vara första gången på många, många år som jag klarat
mig så lindrigt undan! Fast det är klart, kvällen är ju inte
slut än heller! I fjol lurade sonen mig och sa, med en
bekymrad min:  
-Mamma, jag tror att jag har skitit ner mig!
- Va? sa jag
, medan tusen tankar for genom mitt huvud,
   (jag menar, grabben skulle ju fylla 12!)
   Men som den barmhärtiga mor, jag ändå är, sa jag väl lite försiktigt
- Ingen fara, det händer alla någongång!  Men då kom den, ramsan
  jag nästan alltid råkar ut för......

April april
din dumma sill
jag kan lura dig
vart jag vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0