Min helg........

....har varit minst sagt intensiv! Ska faktiskt "hoppa i bingen" om bara några
minuter, och det ska bli sååå skööönt! Helgen började ju med jobb på fredagen
och när jag kom hem, hade vi redan små och stora gäster i huset! Min storasyster
och hennes minsta var här och fikade. När gubben kom hem åkte vi ju som bekant
in till ikea, så det blev inte många lugna minuter den dagen, eftersom det blev dusch
och sen middag, tror klockan var närmare 21 när vi fick mat i oss. På lördag var det åter jobb,
en sk dubbeltur, så när jag var hemma mellan turerna, hann jag bara plocka ur det sista
ur garderoberna i köket, fixa mat och ta rätt på disken, innan jag skulle tillbaka till jobbet igen.
Hemma igen halv 9, då blev det dusch, matlagning och precis när jag skulle sätta mig
och äta, hörs det ett stort kras i vardagsrummet, och när jag tittade efter var det katten
som lyckats välta ner hela blomhyllan, med krukor, blommor och glaslyktor! Hälften
gick i tusen bitar, så det var bara för mig att försöka komma intill med dammsugaren
och få bort glaset innan någon olycka inträffar! Inte så lätt eftersom hela köksinredningen
för tillfället ockuperar vardagsrummet!!  Middagen denna kväll blev ännu senare,
närmare bestämt klockan 22! Då var jag så trött, och eftersom gubben hade S här på
biljardturnering la jag mig faktiskt ganska tidigt! Så i morse, upp klockan 6, eftersom jag
hade tidig morgon på jobbet, jobbade klart arbetsdagen, åkte hem, hämtade upp Josse
och sedan åkte vi in till stan, dels för att komplettera lite på ikea, men också för att köpa
skor! Handlade sedan mat på vägen hem, och vips så var klockan halv 8!! Har även hunnit prata
med Anna, Marie och Linda i telefon, käkat lite kvällsmat, duschat, och nu sitter jag här, halv medvetslös!
Börjar man bli gammal eller vad!? Skönt i alla fall med en sovmorgon i morgon! Ska bli underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0