Datakrångel....



Förstår mig inte på min dator! Allt började för några veckor
sedan, då den helt tvärt stängde av sig när jag höll på att
skriva. Startade om datorn, samma sak igen, och igen....
Efter 4:e eller 5:e försöket, fungerade den igen utan anmärkning...
Vi stängde som vanligt av den på kvällen, och nästa morgon var
det samma visa IGEN! Testade istället att ha datorn på, dygnet runt
och den har då gått som en klocka. Men igår kväll stängde jag av den,
trots allt, eftersom det låg lite åska i luften. Så i morse, hände detta igen!
Den fungerar än så länge (efter 3 försök), men man undrar ju vad som är fel?
Är ju otroligt oteknisk, så därför vänder jag mig till ER!  Är det någon som vet
vad min dator lider av?

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch, nej vem begriper sig på sådant där... Jag tycker datorer är himla nyckfulla varelser och ändå jobbar jag med att göra program till datorer... Känns betryggande ;-)

2008-08-14 @ 09:45:28
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Lindus

funderar & funderar ..... tror ändå att det är ett hårdvaru fel ...kan vara hårddisken som börjar bli pajj? ....tror tyvärr inte på mjukvarufel då du har ett såpass bra virusprogram nu ......hmm grubbel grubbel

2008-08-14 @ 16:45:25
Postat av: Sanningen

Precis så där uppförde sig min förra dator (en HP-laptop), trots ominstallationer, ända tills den en dag gav upp helt. Fick skicka in den men fick aldrig tillbaka den då de inte fick tag i delar. Kommer inte ihåg vad de sade om vilken del det var som var trasig om de ens sade det. Fick till slut en ny. Den höll.

2008-08-14 @ 22:34:42
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0