Vart tog Måndagen vägen?

Idag har det varit fullt upp vill jag lova! För det första
kunde man väl inte välja en sämre dag för höstfix!
Det har varit varmt och skönt hela dagen, men har jag
fått för mig något, så gör jag det ändå! Började ganska tidigt
att putsa fönstren och stryka gardiner till vardagsrummet.
Planterade om lite blommor och bytte krukor och annat pynt,
som nu går mot vinrött istället för ljusgrönt. När jag ändå var i
farten, fortsatte jag med köket. Köpte nya gardiner på rean för
ett tag sen, och hade väl inte tänkt att sätta upp dom föränn det
blev tapetserat där, men jag har inte hittat några än, så nu åkte
gardinerna upp i alla fall. Lite missöden på vägen förståss,
dels lyckades jag slå sönder fönsterbelysningen i köket, bränna
mig på strykjärnet, slå sönder en mugg, tappa ut en burk full av
lecakulor mm mm Klockan 17 gjorde jag ett avbrott för planeringsmötet,
som var slut vid 19,30. Då putsade jag fönstre och bytte gardiner
i datarummet. För övrigt har jag tvättat, hängt ut tvätt. Har även sett
filmen Angel, med Helena Bergström, under tiden jag strök lite!
Nu sitter jag här, lite lagomt mör här och där, och sa nog hoppa i bingen.
I morgon är det återigen dags för jobb.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0