Dagen som försvann.....



Idag har jag först varit på läkemedelshantering mellan 9-12. Skyndade mig hem, värmde lite rester sedan gårdagens middag, lurade in katten i reseburen, och skyndade mig in till Smådjurskliniken! Väl där, gick de igenom Bam, tog lite
prover osv. Det visade sig att det inte alls hade något med tänderna att göra. Det mörka som vi ser, är inte tandsten, utan en missbildning i tänderna. Han verkade inte öm i tandköttet heller, men däremot visade blodproverna att det antagligen handlade om ett virus, och att han var lite uttorkad till följd av att han inte orkat äta och dricka som han ska. I bilen in och tillbaka, var han så stressad, den lille stackarn, att han typ hyperventilerade. Tur man inte körde av vägen, för jag tror jag tittade mer på katten. Åkte hem strax efter 15, 1525 kr fattigare, och med andan i halsen, då jag inte hann med tiden för att mäta blodtrycket! Nytt försök i morgon. Nu har katten gömt sig nere, under Josefines säng, och här ska vi äta lite mat! Sen blir det nog sofflocket några minuter för jag är helt slut! Fattar inte varför jag blir så trött så fort jag har mycket att göra! Efter siestan, ska jag baka ut kakdegarna jag gjorde ordning igår! Mumma.....

   

Kommentarer
Postat av: bjorne

Hoppas den blir bra nu,men med det klöset han har är han värd varenda krona.Kram o hoppas k.k har överseende med mitt golfinlägg.

2008-12-10 @ 20:38:42
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Vida

Hoppas han är bättre snart. Som kattägare vet jag hur orolig man blir men också hur dyrt det kan bli när de är sjuka de små liven...



/Liv

2008-12-10 @ 21:45:44
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Hoppas katten blir bättre fort nu.

Kikar in och önskar dig en god natt.

Sov gott.

Massor med kramar till dig.

2008-12-10 @ 22:26:40
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: petra

hej

vilken stilig kattherre du har!

stackars katt att ha ont i munnen....

jag vet hur det är jag har jsut nu fulla munnen med blåsor efter min behandling....jag måste använda bedövningssalva just nu för att äta.

så jag fattar om han har ont och inte vill äta

Ja fick tips om till min nu sedan länge bortgångna katt dam att ge henne filmjölk med honung.

Det dämpar det som gör ont i munnen och det ger värdefull energi som även stimulerar törsten.

Hon fick denna kur efter en trafikolycka hon var med om när hon var sex år..hon blev 18 år innan det var dags för himlen för henne.

kram

Petra

2008-12-11 @ 05:57:03
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag trodde det var björne som sa de(ska inte dricka sprit nästa julfest)Du har en fin blogg fint hem&fin gubbe:)

Erik

2008-12-11 @ 11:55:39
URL: http://jernberg65.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0