Julstök!

Idag har det blivit en hel del sk julstök. Skönt attt ha det mesta avklarat, då jag vill njuta av dan före dopparda´n i morgon! Har dammat i hela huset idag, bäddat rent i sängarna, gjort klar julskinkan, stekt köttbullar av 1 kg köttfärs. Fast det gjorde jag i ugnen i år, de blir kalasgoda, och det spar både tid och ork. Efter att jag gjort smeten, rullar jag dom, och lägger sedan upp dom på smord plåt, ställer in plåten i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter! KLART! Ugnen sköter sig själv, ställ in timern, och du slipper stå och passa dom!! Josefine och Malin har gjort ännu mer julgodis också, tror snart vi drunknar i det.... Men gott är det!

Har fortfarande inte den blekaste, vem som "tomtat" för mig, även om jag har mina aningar! Nyfiken är jag också!! Julklapparna är i stort sett klara, bara en sak kvar, som tagit slut i hela karlstad, men som dom får in här på orten i morgon. Väntar också på sista leveransen av min nätshopping, som jag hoppas och ber ska komma i morgon! Håller tummarna för det! Känns riktigt bra, har inte stressat och pressat mig alls inför denna jul, och det är jag jättenöjd med. Finns viktigare saker att ta till vara på tycker jag. I morgon ska jag bara dammsuga och skura golv, ta toaletterna, sen får det duga! Allt plock som jag inte vill ha framme, stuvarjag som vanligt in i datarummet, sen är det bara att stänga dörren om man inte vill se eländet på julafton. Enkelt och bekvämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0