Ofrivilligt nattsudd.....

Igår hade då Herr Hagström och Johansson en sk gubbkväll igen. Var ett tag sedan sist, så de var antagligen extra laddade. Det brukar gå ganska lugnt tillväga, vilket det också gjorde....I början!! Jag kröp väl ner mellan lakanen vid 23,30 tiden, eftersom jag skulle upp och jobba. Ju mer de släckte törsten, ju gladare, högljudda och livliga blev dom där nere i gillestugan, pratade och skrattade och hade jätteskoj. Biljarden övergick så småningom till Nintenda Wii, och bowling! Jag som har lite svårt att bara somna sådär med en massa ljud, förblev förståss vaken. Ville inte säga till dom  heller, för de hade ju så roligt, och de var de säkert värda båda två. Inte är det varje dag heller, så jag tyckte inte jag hade något att klaga för. Slumrade väl nån minut, då och då. Vid 3,30 gick H, och gubben hoppade i bingen, slumrade några minuter, för att sedan börja prata en massa konstigt i sömnen. (Vad säger jag inte, för det kan lätt misstolkas, hihi....  ) Rätt som det var skrek han bara: Strike!!!! Knäppis säger jag bara... Han spelade tydligen fortfarande bowling....

Nåväl,, somnade väl till någon timma, men var dödens trött när klockan ringde 6,30 i morse! Dags att hoppa upp och sticka till jobbet! Blev en liten segdag idag, tur att det var helgdag, och färre vårdtagare hemma! Nu har jag precis vilat en stund, och det är dags att göra lite fredags-mys-mat. Får se om man orkar korka upp ett glas vin eller inte, finns viss sömnrisk på mig idag känner jag. Blir nog en tidig kväll, för i morgon ska vi åka till stan och fynda lite på mellandagsrean, sen på kvällen kommer ett par goa kompisar hit. Det ska bli jätteskoj! Förresten tror jag att jag spårat upp den hemliga tomten! Skickade ett sms och frågade om hon hade agerat tomte här på gatan, men fick till svar att det såvitt hon visste bara fanns en tomte och han bor på Nordpolen, hihi.....

Kommentarer
Postat av: Anna B

Oj då! Det var väl tur att du kan skratta åt honom så här i efterhand. Men lite trist att inte kunna sova när man är som beredd.

Så du är fortfarande inte hundra på din hemliga tomte...Men ganska säker, visst?

Ha det gott i kväll! kram anna

2008-12-26 @ 19:34:34
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Annica

God fortsättning!

Hoppas att du orkar hålla dig vaken en liten stund. ;-)

KRAM!

2008-12-26 @ 20:18:11
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: fridah

stefan som skrev .... / fridah

2008-12-26 @ 21:43:20
Postat av: Malin

hihi..... okej... Blev lite osäker när du skrev Mr obesegrad!!!! Fin blogg !! Kramiz M

2008-12-26 @ 21:47:32
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Och som vanligt håller jag med dig! ;-)

Själarna finns med oss hela tiden. Det är bara kroppen som lämnar oss.

Visst var korten fina! Var ju bara tvungen att dela med mig. Det finns säkert andra där ute som inte fått en sån fin julklapp som jag: Att få fira en LUGN och MYSIG jul med dom man älskar och trivs med. Ingen stress. Ingen hysteri. Bara lugn och harmoni. Och av det vill jag dela med mig.

Ha en skön kväll!

KRAM!

2008-12-26 @ 22:00:51
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hade varit kul att varit med,så hade varit en till som dundrat lite,vi hörs om 5 minuter.Kram .

2008-12-27 @ 18:20:38
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag förstår hur du hade det,han höll MIG vaken när vi var på kökskurs i skövde...:-)

Erik

2009-01-02 @ 08:47:02
URL: http://jernberg65.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0