Julklappar & möte

 


Idag har jag faktiskt varit lite duktig, och skurat kakel och klinkers i badrummet. Slagit in lite paket, och faktiskt gjort mig till och gjort egna julklappsetiketter!! Känner ingen större press och stress bara för att julen står för dörren. Lite hyfsat städat räcker! Julmaten och familjen är klart viktigast! När jag var liten skurade mamma och pappa både tak, golv och väggar. Alla skåp och garderober städades, och all mat och godis skulle göras. Dessutom hade de 4 ungar att ta  hand om! Båda jobbade heltid. Förstår fortfarande inte hur de orkade, och hur de överhuvudtaget hann med allt! Dagen före julafton var det kaos hemma. Rörigt och full pådrag, och jag tänkte samma sak, varje gång när jag gick och la mig kvällen innan dopparedagen! - Här blir ingen jul! Men det blev det. När vi vaknade på morgonen, luktade det såpa och rengöringsmedel, blandat med matens olika dofter. Granen var klädd och hela huset skimrade! De hade slitit halva natten för vår skull, men aldrig, aldrig någonsin, hörde jag ett klago ord från någon av dom. De var verkligen fantastiska, mina föräldrar.

Själv har jag nog gnott och stressat varje är, ända tills för två år sedan. Då var jag sjukskriven, var tvungen att ta det lugnt, och det gjorde jag också. Självklart blev det jul ändå! Nu har jag värderat om, ser andra saker som är viktigare en ett skimrande hem. Konstigt nog, verkar jag hinna med allt bättre, trots att jag inte stressar. Kanske är det hela hemligheten? Ser fram emot julen, trots att jag i år ska jobba hela helgen. Men äta julmiddag med familjen, hinner jag i alla fall innan jag börjar, alltid något. Sedan beger nog familjen sig till svärföräldrarna medan jag jobbar, så får vi väl mysa lite mer på kvällen, när jag kommit hem.  Får väl försöka pyssla till det,  för de gamla som är ensamma istället! För många är ju julen, som vilken vanlig dag som helst! Det tycker jag är hemskt!

Idag har vi haft planeringsmöte på jobbet, där vi också haft lite julfika och byte av julklappar. Jag fick en jättefin, stor ljuslykta! Kommer bli jättefin när jag tänder den! Förr i tiden fick vi både julmat och paket av kommunen, men de senaste åren har vi själva stått för julbordet om vi ska ha något. En julklapp fick vi i alla fall ifjol, men det ser osäkert ut i år. De har väl inte råd med det kan jag tänka mig! Hursomhelst hade vi det trevligt, som vanligt när vi träffas hela gruppen! Världens bästa arbetskamrater om jag får säga det själv.......


Kommentarer
Postat av: Biggan

Hej! Blev inspirerad av dina julklappsetiketter och då ska du veta att jag inte är någon pysslerska!

Trevlig blogg för övrigt - intressant läsning! Hit återkommer jag!

2008-12-18 @ 22:11:12
URL: http://www.kreativitet.bloggagratis.se
Postat av: //K :-)

Vilka söta fina etiketter, för att inte tala om paketen!

Haha, men ska erkänna att jag inte är ett dugg förvånad, för att du har god smak och känsla, det har man fått se flera ggr på de bilder du lagt ut på inredningen i ditt/ert hem!

kramar

2008-12-18 @ 23:50:16
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0