Sporttokiga män, vad är det?



Ni snackar sportgalna män, sambos, gubbar, ja, eller vad ni nu vill kalla dom. Jag snackar sportgalen FAMILJ! Alla utom mig då förståss! Visst, jag kan titta på hockey, skidor eller vad det nu må vara, men jag överanalyserar INTE! Det gör nämligen familjen här...... Ungarna kom ju hem strax efter 22, dottern var ju butter, det såg man på ansiktsuttrycket, direkt nunan var innanför dörren. Då visste man direkt, att FBK hade förlorat...... So far, so good...... men då börjar det, när vi käkar kvällsmat, blir det spelarsnack, matchsnack och domarsnack.... båda ungarna har såklart olika versioner om matchen, så vad ska stackars pappan tro.... Han som inte hade möjlighet att följa med! Som tur är finns det internet, och familjen minus mig,  förflyttas till datorn.......  vilda diskussioner sätter i gång, alla har sin egen tolkning, inklusive pappan som vid det här laget både hunnit se sportens trailer och fått internet-info. När inte muntliga tolkningar förstås, blir det istället uppvisning, dvs, de slänger sig, och visar hur allt har gått till!!  Puh.... att de orkar! Inser vad mycket energi jag sparat idag, dels på att stanna hemma, men även på att jag inte hade något inlägg alls att komma med!  Det är jag glad för.... Färjestad förlorade med 0-3, den infon räcker för mig. GONATT!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men Malin du förstår inte det här, det är ju viktiga grejer=)

2008-02-12 @ 23:16:16
Postat av: malin

Du har rätt..... jag förstår INTE det där....hihi

2008-02-12 @ 23:25:01
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Heléne

Håller med du, fattar noll. Har varit på hockey 2 ggr i hela mitt liv, bägge gångerna åkte FBK på storstryk. Jag är numera förbjuden, av far, att visa mig på arenan...

2008-02-13 @ 09:13:13
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Mian

Hmmmm jag förstår analyserandet, men jag har ingen att dryfta mina åsikter med då sambon är tvärtom...Han har en himla massa åsikter men håller dom för sig själv när det gäller sport. Han vill INTE diskutera varken mål eller domslut. DET fattar inte jag..hahaha...tur att du är du Malin så du klarar dig trots ditt ointresse för sport.

2008-02-13 @ 15:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0