Tusen bitar....

Det sägs att ovan molnen
är himlen alltid blå
Men det kan va´svårt att tro
när man inte ser den

Och det sägs att efter regnet
kommer solen fram igen
men det hjälper sällan dom
som har blivit våta

För när vännerna försvinner
eller kärleken tar slut
ser man allt med lite andra ögon
man övar sig, och långsamt blir
man bättre på att se
skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu
men ett hjärta kan gå i tusen bitar
säger du att du är min vän
så är du kanske det

Det sägs att det finns alltid
någonting bra i det som sker
och tron är ofta den som ger oss styrka
Man säger mycket
men man vet så lite om sig själv
när ångesten och ensamheten kommer

För när vännerna försvinner
eller kärleken tar slut
ser man allt med lite andra ögon
Så man övar sig
och långsamt blir man bättre på att se
skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu
men ett hjärta kan gå i tusen bitar
säjer du att du är min vän
så är du säkert det


Björn Afzelius

Kommentarer
Postat av: Heléne

Den är helt underbar. Jag och min mor brukade gå och lyssna på honom så ofta vi kunde medan han levde, världen förlorade.

2008-02-09 @ 00:34:07
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Sanna

så himla vacker låt:)
min kisse är lite mer än ett år. hur gammal är din?`
ja inte det lättaste att få en bra bild på sig själv: P

2008-02-09 @ 08:03:24
URL: http://saannaah.blogg.se
Postat av: Ap

Låten är så vacker :)

2008-02-09 @ 21:48:02
URL: http://humliis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0