Doktor Jekyll & Mr Hyde?

"Det goda och det onda"!! Nja, nu låter det kanske väldigt allvarligt, men så är det naturligtvis inte....   Idag tog jag semester, dels för att ungarna har sista dagen ledigt innan skolan börjar, dels för att "vila" kroppen lite, efter gårdagens snöyra.... Tar det lite försiktigt nu, när jag ändå har "kurerat" mig så bra i rygg & arm! Så då vaknade jag till lite grann i morse, klockan var väl nästan 9, ungarna sov fortfarande, och jag tänkte att det är nog "bäst" att gå upp. En annan del av mig tyckte att det inte gör något att ligga kvar lite längre i sängen, och "dra" mig, det är väl inte "hela" världen?  Men tänk OM någon kommer? Och jag fortfarande ligger? Så låg jag där och tänkte fram och tillbaka, för samvetet säger att jag borde passa på att göra det och det. Varför är det så? Är det lika för er? Att ni får dåligt samvete, om ni ligger bort halva förmiddagen? Som A brukar säga; - sov du så länge? Då behövde du nog det! Enkelt! Önskar jag vore lite mer som henne ibland!  Hur som helst slutade det med att jag ropade på "Bam", så han kom och la sig hos mig och "gossade" en stund, så då  drog jag mig lite i alla fall! Det var SKÖNT!

Kommentarer
Postat av: anna

mmm eller kan det vara så att det dåliga samvetet också driver en framåt..?
humhum

kram!

2008-01-07 @ 11:35:30
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0