Full rulle & rulltårta.......

Sådär ja! Nu har man jobbat klart ,detta "3-dagarspasset" åtminstone, och framför mig väntar nu istället 3 hela, lediga dagar! Underbart! Vilken härlig känsla det är, när man står inför ledigheten! Jag trivs på jobbet, men hemma bäst! Är ju en riktig "hemmaråtta", älskar att gå och småpyssla här hemma!  Hursomhelst, I morse körde det ihop sig ganska rejält. Var ju meningen att det skulle komma ett par "gubbar" och byta ut varmvattenberedaren  i morgon bitti, men av okänd anledning gick inte det, så de skulle komma idag istället.... Kl 7 på morgonen!! Själv skulle jag ju egentligen börjat då, men "Filippa" var så snäll och bytte med mig, så jag fick börja halv 8 istället! Snällt! Tack "Filippa"!! Gubbarna dök aldrig upp, så till slut fick jag sticka till jobbet, och svärfar tog över "marktjänsten".... Stressad, men optimistisk tog jag cykeln, som jag för övrigt fick i går, och började trampa mot jobbet, men "shit", fick ju ganska snart "hoppa av" och börja gå, för det var ju rena skridskobanan ute.... superhalt!  Nästan tur man drog med sig cykeln, så man hade lite att stödja sig på......På jobbet, var det ganska mycket att pyssla med, så tiden bara for iväg. När jag kom in efter sista besöket hade Maritha, som skulle jobba EM, bakat bakelser till oss!!  Är inte det trevligt så säg? Hemmagjord rulltårta, med grädde, hallon, kiwi & silverkulor! Kan dagen sluta bättre tror ni? Sådana tillfäller gör det väl inget om man "fuskar"? Satt kvar en stund och "tjöta" lite med allihopa innan jag tog mig hemöver! Nu har jag fixat färdigt maten, så nu ska vi äta....    Tjingeling!!!

                                                        natbakel.GIF (166518 bytes)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0