Snökaos!

Snökaos! Jag säger bara; SNÖKAOS!!!   Det var vad som mötte mig när jag kom ut i morse! Vår bil, en saab 9-5, såg ut som en stor Van...... Värsta "bamsebilen"! Vet inte hur många decimeter det kommit inatt, men mycket var det. Hann inte långt föränn man kört fast!  Härligt, när man har en tid att passa! Ska väl inte klaga, det finns dom som måste åka mycket längre än jag!!!  Hursomhelst kom man till jobbet så småningom, eftersom man har världens bästa gubbe,, som gick upp, skottade loss bilen och körde mig!  Gissa om det var tungt att jobba under förmiddagen? Inte plogat på något ställe, så det var bara att "pulsa" på.  Fick inte ens upp porten hos en vårdtagare... helt otroligt! Jag menar, tänk om det händer något allvarligt, och man inte tar sig in för all snö?
Kommunen arbetar ju så smart också, prio 1 var tydligen att ploga hela kommunparkeringen, men hur många kommungubbar jobbar på söndagar? Sen tog de alla andra parkeringar, INNAN de skottade upp uppfarterna till portarna!  Jenny kom med en soppåse, och när hon skulle öppna locket på tunnan, välte hela tunnan, för locket var så tungt av all snö..... det såg så roligt ut, hon stog där med en snopen min, och soppåsen kvar  handen!
Ha ha... man kan bara skratta åt eländet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0