Där fick man!



Vet inte hur det är med er andra, men själv har jag nog en karl, som ä underbar på
alla sätt förutom att han är slarvig. Brukar ju ha överseénde med detta för det mesta
och gör ingen störra affär av det, man är ju van vid kläder på golvet,
ölburkar här och där utom i återvinningen osv. Men igår morse, när han
hade varit i 2 av 3 byrålådor på morgonen, (han letade väl efter "golfstrumpor"
efter som det vankades spel igen) , så lämnade han båda 2 utdragna! Inte hela
världen kan man tycka, men hur svårt kan det va att dra igen dom efter sig??? Tar det 5
sekunder? Lite barnslig var jag väl där, lite smågrinig dels på grund av den tidiga morgonen,
men även eftersom det var DEN tiden i månaden om man så säger, tålamodet kraftigt försämrat,
så jag tänkte att,  jag minsann inte skulle köra den vanliga valsen och dra igen dom åt honom..
Lite småstönig sådär... Allt var väl frid och fröjd, till jag själv behövde in i den 3:e lådan,
drar ut den till följden av att HELA DEN J-A BYRÅN VÄLTER, i stort sett över MIG!!!! Grrrrr....
Behöver jag säga att jag var mer än grinig då? Ropar efter den,  hmmm, kära sambon
som stormar in och frågar vad jag har gjort!! VAD jag GJORT? Jag förklarade att det var hans
fel eftersom han inte stängt de 2 andra lådorna och att det nu blev övertungt. Svaret kom direkt!
- Hur kunde du vara så dum att öppna lådan när 2 redan stog öppna?


Kommentarer
Postat av: Helena

Fniss, ja hur kunde du vara så dum?!?!?



Hoppas att allt är bra med dig, själv har jag överlevt helgen och nu håller jag på att städa järnet här hemma, inga byrålådor skola nu stå utdragna :-)

2008-07-06 @ 14:28:03
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Sönnta

Som taget ur en komediserie;) Han har ju faktiskt en poäng...

Jag blir i Kosovo hels sommaren så jag får ingen semester. Får ta igen det nästa år;)

2008-07-06 @ 16:20:34
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Tror inte dom tänker som oss....

Det är inte så noga, det fixar jag sen...typiskt män tror jag.Ler

Men när kommer sen?

Då har i allfall jag redan fixat det där jag bad om, eller det han skulle göra sen.

Men visst blir man så himla trött ibland!

Ha de gott

Kram

2008-07-06 @ 19:42:46
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Helena svarar Ewa

Men man får faktist reta sig på utdragna byrålådor trots att det kanske finns andra som önskar att de hade några utdragna byrålådor att reta sig på :-) Om man inte fick det kunde man inte reta sig på något, det finns alltid någon som har det värre ;-)

2008-07-06 @ 20:21:16
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Helena

Äh, det där såg ju konstigt ut... Jag glömde att ta bort "svarar Ewa" :-)

2008-07-06 @ 20:21:51
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: bjorne

Jävlar vilken klockren man du har,tänk om han

puttsade koppar och läste modejournaler,mm vem

skulle då snickra och fixa i huset.

2008-07-06 @ 20:39:51
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Hihi hur kunde du vara så dum? ;) Jag antar att du inte blev gladare då.

2008-07-07 @ 07:56:49
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Julia

Tack för den passningen liksom... Men min gubbe gör så också, mest för att hans lådor är proppfulla och han aldrig kan slänga kläder så de inte går igen av den anledningen...Men det hade nog också kunnat vara en sådan där sak som får bägaren att rinna över för mig med. Fast mest retar det mig att han alltid vill ha toarullen i handen när han är på toa och sedan inte sätter tillbaka den på hållaren utan ställer den på första bästa plats; på badkarskanten, på skötbordet, på handfatet så den ramlar ner... De är sköna filurer, våra gubbar...

Kram på dig!

2008-07-07 @ 08:50:29
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0