Igår...

....Var jag in till stan och försökte reklamera telefonen som sonen
tappade i poolen för nån vecka sedan. Visst, det gick att ringa och
så på den, med kameran fungerade inte, sen laddade den ur hela tiden.
Nu när även digitalkameran är förstörd, så behöver jag verkligen något att
fota med! Min rövarhistoria gick de inte på och det slutade med att både jag
och Josse kom ut ur telebutiken med varsina nya telefoner! Problemet
är bara att jag var så präktig och la den gamla i återvinningen.. I samma sekund
som jag släppte taget om den, kom jag på att alla nummer mm var lagrade i
telefonminnet! Så nu är jag återigen tillbaka på ruta ett! Inga kontakter sparade!
Så ifall nån av mina goa vänner läser detta! Maila eller sms:a era nummer till mig!!!!

Vi passade också på att leta efter den genomtänkta 40-års presenten till sambon,
vilket inte alls var så lätt som jag först trott! Nåja, 4 dagar till har jag ju på mig i alla fall!
Veckan som kommer år ut på att fixa klart allt till kalaset som blir nu på fredag!
Det svåra är ju, att han inte direkt bjudit någon, utan att de som vill får komma,
vilket med för att jag inte har en blekaste aning om hur mkt mat jag behöver köpa hem!
Har dock gjort en lista på de som jag skulle kunna tänka mig kan komma i alla fall,
så vi får se hur rätt eller fel allt blir i slutändan! Men hur mycket kött beräknar man
per person? Någon som vet? Har hört ca 100 g per person, men det kanske är för lite?
"Drickat" är hemköpt och klart i alla fall, alltid något!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Roligt med kalas, men att göra buffé själv gör jag aldrig om. Jag och mamma höll i Sannas dopbuffé själva, jag var tröttare efter den dagen än vad jag var efter förlossningen! Men är man bara lite välplanerad så borde det gå som en dans!

Det här har jag saxat direkt och oredigerat från Mat&Dryck-snacket på AFF:

"Man brukar säga att det ska vara ca 100 g kallskuret benfritt pp, men 50 g per sort pp om det är 3 eller fler sorter - alltså räcker 150 g per skalle. Höj det till 200 om du känner att du vill, men 300 - ja, då kommer ni få äta det minst veckan ut. lovar



Jag har gjort ganska många större bufféer och jag tänker som du, det får INTE se snålt ut, jag vill INTE att det tar slut. Och så gör jag lite extra och så lite till bara-om-utifall-att - och så står jag där med groteska mängder rester. Varje gång säger jag mig själv att jag ska LITA på de där måtten, för de funkar. Det är ju inte som att nån setat och hittat på ut i det blå."

Och hon som skrivit det där vet verkligen vad hon snackar om. Hoppas det var till någon hjälp! Kram!

2008-07-28 @ 00:08:32
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0