Förträngning?

Hela förmiddagen har jag skjutit upp det tråkiga som måste göras!
Golven är skitiga, tvätten översvämmas nere i tvättstugan, och en hel
lista är skriven om vad som ska handlas inför helgen. Borde sätta fart,
men lusten sviker. Gubben ska ju visserligen sluta tidigare idag, inte för
att hjälpa till här hemma förståss, utan för att spela...just det! GOLF!!
Funderar på om man ska fejka ett intresse, som bör utövas x antal
gånger i veckan, flera timmar
. Så kanske man kan sitta och glassa
på nån uteservering med ett gls vin eller nåt, och säga till gubben:
-Jag ska bara  bowling med brudarna, och samtidigt lämna över en lista
på saker som behöver göras här hemma! Ingen dum idé faktiskt!
Värd att klura på, hi hi... Eller vad tycker du, kära sambo???


Kommentarer
Postat av: Lindus

Alltså jag är stenpå!!! jag kan va en av brudarna som är med i "bowlingklubben" .... jag skulle kunna kopiera dit blogg inlägg (henrik ska visserligen inte spela golf) men allt annat stämmer in väldigt bra på mej ....tvät överallt ...massa som ska handlas ...golven ser ut som fan själv!.....

2008-06-19 @ 13:48:52
Postat av: Helena

Jag hänger på vinet och uteserveringen :-)

2008-06-19 @ 14:36:41
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0