♥ Pensionärer & TV-spel



När jag som hastigast passerade tv:n igår kväll,
fick jag se ett inslag med pensionärer på något
äldreboende i landet som spelade Nintendo Wii.
Ett slags tv-spel, som ni säkert redan vet vad det är! 
Tyckte idén var kanonbra, och eftersom jag själv jobbar
med främst äldre människor, ser jag ju möjligheten i att man
kan slå 2 flugor i samma smäll, då de får röra på sig ordentligt,
vilket är bra för muskler och leder, samt att de dessutom har
riktigt skoj under tiden! Vad tror ni om det?

Kommentarer
Postat av: Martina

kom och delta i min tävling som jag har på min blogg :)

2008-06-04 @ 18:02:42
URL: http://marthiinanorman.blogg.se/
Postat av: Helena

Ont får man i alla fall, jag får träningsvärk av att spela... Ynkligt va...?

2008-06-04 @ 21:17:37
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Wii är hur kul som helst. Var lite skeptisk i början eftersom TV- eller datorspel aldrig riktigt har intresserat mig. Men Wii och framför allt Wii-sports som följer med konsollen är helt fantastiskt. När jag tex spelar tennis så tar jag i så att jag blir svettig och får träningsvärk efteråt. Har nu förstått att man inte behöver ta i så som jag gör. Min Wii-spelande svärmor (som gav oss konsollen efter att själv ha blivit såld på det hela) spöar mig lätt med hjälp av enbart små knycckar på handleden...

2008-06-04 @ 23:43:56
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0