Helgen som varit

Eftersom jag varit sjuk hela helgen,  kommer här ändå en liten
rapport om helgen i övrigt! Lördagen tillbringade jag mellan sängen
och toaletten, ingen höjdar-lördag som ni förstår! Gubben var borta
hela dagen, men som tur är har man snälla barn!! Jossen stack 
till affären och köpte Proviva blåbärsdryck till mig, och lite piroger
till ungarna, så de fick lite i magen. Sen tömde hon ur hela kädkammaren
och målade om den till mig! Det var ju det som jag hade tänkt göra i helgen.
Få lite ljust och lite organiserat därinne! Casper var ute och spelade bandy
hela dagen, men tog sig ändå tid att komma in då och då och höra om inte 
jag behövde lite mer Proviva! Ni ser, de är inte vana att ha en "däckad" morsa!
På kvällen, låg jag i sängen och tittade på melodifestivalen, men orkde inte 
få ner någon tacos, så jag återgick till mitt gröna te och min blåbärssoppa!
Charlotte, Linda, Sanna och Nordman stog högst upp på min vinnarlista och
visst fick jag många rätt i toppen! Efter det slocknade jag! Söndagen, var väl lite
bättre i alla fall, även om den med blev mest i vilans tecken! Men för att försöka
se något positivt i att vara magsjuk så är det väl att man kanske blivit av med några hekton,
men framförallt att man fått så fina sms och telefonsamtal, med nära och kära som undrar
och bryr sig om hur man mår!! Vad glad man bir! Jag menar, det är ju ingen livshotande
sjukdom direkt, ändå är de så söta!  Tack för att ni finns och för att ni alltid är så goá!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0