Balkongpiffing



Jag & Marie har fått i uppdrag att piffa till vår balkong på
arbetsplatsen. Dessvärre är budgeten inte så stor, det
får kosta max 500 kr. Bord har vi, men vi behöver nya fräscha
och framförallt hållbara stolar, pallar eller bänkar. Lite blommor
och krukor måste vi ha såklart
! Även ett parasoll skulle vara bra,
då vi har eftermiddagssol och det blir riktigt hett där. Vore kul att kunna sitta
ute lite på rasten, även en arbetsdag och njuta av sommaren, vilket är viktigt,
inte minst för vikarierna, som ska ställa upp och jobba för oss hela sommaren!
Har någon förslag på prisvärda prylar till vår balkong, så mottages de
med glädje!

Kommentarer
Postat av: Julia

500 känns lite fjuttigt tycker jag, kan inte ni som jobbar också slänga in en femtiolapp var så det blir lite mer att röra sig med? Lite frågor om möbleringen bara: hur många ska få plats samtidigt, dvs hur många stolar behövs? Hur stor yta är det?

Jag älskar att inreda på tajt budget, men det ska ju vara realistiskt också! Kram

2008-05-12 @ 21:49:58
Postat av: Julia

Okej, nu har jag inredningsporrsurfat på ikea, här kommer lite förslag:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80128429 Såg att de hade planterat i sådana här på lisebergs trädgårdsmässa, rätt coolt och bra mycket billigare än krukor.

Klappstolar är ju snäppet bekvämare än pallar, men kostar ju lite mer också, här är en variant: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30082513. Men beroende på hur många som ska få plats samtidigt hade jag nog satsat på någon form av stapelbara pallar och kanske några dynor också.

Parasoll är knivigare, finns för 250 på Jysk, men då är det ett rätt stort.

Sen kan man ju fynda ett och annat på Överskottsbolaget, men det finns kanske inte där du bor...

Äh, lite förslag var det iallafall, men jag tror nog att ni fixar det där galant!

Kram!

2008-05-12 @ 22:23:25
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0