Helgen som försvann....

I lördags blev det ju firmafest på "gubbens jobb"...
Jättelyckat, blev det, solen sken och maten var god.
Känner själv att det kanske blev några glas för mycket,
speciellt när man skulle upp klockan 9 för att åka till kyrkan
på konfirmation! Var ju inte hemma förrän ca 4 på morgonen,
och man är väl ingen ungdom längre., tyvärr!

Men vi hann i väg på konfirmationen, och det var verkligen
jättevackert i kyrkan. Ungdomarna sjöng, spelade piano,
läste dikter mm. Speciellt en tjej, sjöng en låt som heter
Hallelulja,  ( Amanda sjöng den i Idol) Låten är lite
"bräcklig" och tjejen sjöng så vackert att jag fick gåshud!
Något som var nytt för mig, var att även barn fick ta nattvarden!
Då menar jag även 6,7 och 8 -åringar! Så var det ju inte förr..
Lilla Moa däremot, är ju bara 3 år, hon stog som förstenad längst
i kyrkan under hela konfirmationen, det lyste om henne, tror hon tyckte allt
var vackert..Men när nattvarden för "församlingen" var över, så kom hon
till vår bänk och såg så ledsen ut. - Jag fick inget, sa hon....
Så tydligen finns det en gräns för vin och oblat, trots allt...

Efter smörgåstårta och fika, var det i stort sett dags för Josses
samling. Hon skulle nämligen spela fotboll 10 mil bort, klockan 19.
Min snälla gubbe tyckte att jag kunde stanna hemma, han såg väl
vilket vrak jag var vid det laget, haha..

Eftermiddagen spenderade jag ute i det vackra vädret. Läste, solade
städade på altan. Behövdes verkligen, för det var fullt av frömjöl.
Pratade med lite folk som kom förbi, och hade det riktigt skönt...

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj, gud så sugen jag blev på smörgåstårta nu när jag läste ditt inlägg...

2008-05-26 @ 20:35:45
URL: http://suntliv2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0