Man tager vad man haver

Flera av mina bekanta lider av magkatarr och halsbränna.....
I boken Man tager vad man haver, hittade jag lite bot mot just halsbränna..

Har man problem med halsbränna kan man prova att äta creme fraiche.
Kuren innebär att man i 3 dagar inte äter något annat än creme fraiche.
Ät med sked: man kan äta upp till 5 bägare per dag. Jag tycker det här verkar
jobbigt, men det är ett gammalt gott rd. Det hävdas till och med att det kan ta bort
halsbrännan för all framtid. Om det inte hjälper, finns det andra kurer mot halsbränna:


¤ Tugga en potatisskiva långsamt och grundligt, eller gör potatisjuice och drick den.

    ¤ Tugga 8 skållade mandlar. De måste tuggas ordentligt, 50 till 70 ggr innan de sväljs.
   Gör man inte det, kan man riskera att å motsatt effekt.

¤ Ät rårivna morötter vid behov. Också här gäller det: Tugga ordentligt.

En skiva ananas, färsk eller från burk, före varje måltid ska vara bra för
matsmältningen och tar bort känslan av att
"ha sten i magen".


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hittade din blogg när jag letade efter en bra hemmakur för halsbränna på google. Ska ta o testa det där med morötter o se om det funkar. Visar det sig fungera så får jag tacka på förhand:)

2008-07-16 @ 22:22:56
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0