Ambassadör? Jag?

Etiklotsen

Vilket påhitt av kommunen! Hur som helst, är jag och Marie utsedda till
Ambassadörer (låter fint va?) inom något som kallas etiklotsen! Så idag ska vi vara på
utbildning i Borgvik hela dagen. Till saken hör att detta startade upp redan för
2 år sedan, så vi får se hur mycket vi kommer ihåg av det sen dess! Det som inte hela
tiden uppdateras glömmer vi faktiskt mer än hälften av!! Det är vetenskapligt bevisats!
En lång stillasittande dag framför oss idag alltså!

Vad är Etiklotsen?

Tydliga värderingar får allt större betydelse på många arbetsplatser. Etiklotsen är ett enkelt upphovsskyddat koncept framtaget av konsultföretaget TTU AB. Företagets affärsidé är att bidra till den goda arbetsplatsen, där gemensamma värderingar utvecklar stolta medarbetare och nöjda kunder.

Detta kan ske på två nivåer. - Organisationens övergripande policy översätts till vardagen och kvalitetssäkras. - En avgränsad arbetsgrupp får utveckla sitt etiska förhållningssätt. Detta stärker kommunikationen, identiteten och gör gemensamma mål tydligare. Vi erbjuder även Stresstoleransprofilen. Det är ett praktiskt hjälpmedel som två forskare har arbetat fram med gott resultat. Vårt testmaterial ger insikter om starka och svaga punkter med instruktioner och övningar för att förstärka balansen mellan arbete och återhämtning. Läs mer om hur du kan använda Etiklotsen och Stresstoleransprofilen under rubriken "Tjänster".

Kommentarer
Postat av: petra

hej

Borgvik? bor du i Värmlan eller fins det fler Borgvik så som det finns minst flera Rud?

Kul om du bor så nära menar jag,

visst är det både märkligt och helt bort i bingen hur dunt som hellst hur vi i mellan åldrarna barab kan gå med på att de som ska bli våa eftertädare ( barnen)i och även de som redan gjort sitt och byggt upp stora delar av vår välfärd, ( pensionärena)ska behöva få så dålig mat!

Jag kommer att agera så mycket jag bara kan för att få en ändring i vart fall här i Karlstad.

Jag sa till mina barn att jag köper en Whiskas katt mats burk som de kan ta med till skolan och äta.....

De såg oxå programmet tillsammans med mig.

Det är värre i skolorna än jag trodde! Tur att det är Bert Karlsson som är pådrivande för då kan det hända saker, han bryr sig inte om vad andra tycker utan kör sitt race både på gott och ont1

Upp till kamp för att alla ska kunna få hemlagad mat med närproducerade råvaror!

Miljön skulle oxå må bättre hela livs kedjan skulle må bättre.

kram

Petra

2008-10-08 @ 09:32:10
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Önskar dig en fin kväll. Hoppas det gått bra för er idag.

kram

2008-10-08 @ 17:20:50
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0