Vem ska man tro på?

Sonen har ju pratat lite under terminen om lärare, speciellt en av dem,
som har olika regler för olika elever. När vissa barn gör  något, så får de
en varning först, och om de inte ger sig, så åker de ut. När ett fåtal andra barn gör
något, åker de ut på en gång, utan förvarning! Har inte förstått pedagogiken i det där,
så jag frågade hans klassföreståndare om det när jag pratade med honom igår!
Han hade ingen bra förklaring på det, men jag stod på mig och sa att det är viktigt
för barnen att det är lika regler som gäller för alla barnen. Så är det ju för alla i livet, även
när man jobbar. Han lovade att prata med den aktuella läraren i alla fall, bara att hoppas att
det inte blir sämre av det, för i ärlighetens namn, gillar jag inte honom alls. Tror inte han gillar
min son och några av de andra eleverna heller, och anledningen kan vara att de vågar säga ifrån,
när de tycker att han gjort fel på något vis. Nu menar jag inte att sonen är som ett ljus i skolan alltid,
själklart inte, men reglerna bör vara lika för alla, och om en lärare inte gillar alla eleverna, så ska
han vara vuxen nog att inte visa det, att sköta sitt jobb Professionellt ändå. Visst kan sonen ha
sin teori om saker som hänt, och läraren en annan, så vem ska jag tro på? jag måste ju tro att
min son berättar sanninge, eller hur? Svårt det här, ibland kan jag hålla med, små barn små bekymmer,
stora barn, stora bekymmer......

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå!

Är det så att eleverna upplever att det är så, då bör läraren vara väldigt tydlig med hur han beter sig. Men vissa vuxna har svårt att ta kritik från unga....

Står på er bara!

Ha det gott!

Kram

2008-10-16 @ 11:11:46
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0