Lite ur form.....

....känner jag mig idag. Är säkert inte ensam om det förståss, när det
bara är mörkt, grått och kallt utanför fönstret. Har i alla fall jobbat idag
igen, så nu återstår bara 1 dag  till nästa 3 ledighet. Gäller att njuta,
för vem vet hur länge detta ska hålla i sig, att vi får ha vår 3-3 modell kvar?
Många omorgniseringar står för dörren, och för det mesta brukar jag kunna se
positivt på saker och ting, men som jag tidigare sagt, ser jag dessvärre mest
försämringar framför oss. Tänk om våra politiker kunde förstå någon enstaka
gång att det är MÄNNISKOR vi jobbar med!  Jag blir så trött! Senast idag fick vi
veta att en av vår personal blir flyttad 50 % av sin 75:a, och kommer alltså bara
jobba 25 % hos oss! Vet inte hur de tänkt att våra gamla och sjuka ska få den
omvårdnad de så väl behöver.... Tänk om man kunde vinna några miljoner, eller
hitta någon rik sponsor som kunde hjälpa oss starta upp ett bra privat boende
i stället!!!

Kommentarer
Postat av: Annica

USCH! Jag förstår din frustration! Hur ska man kunna klara av samma saker på hälfen så mytcket personal? Och vart går gränsen för vad peronalen orkar med? Och hur långt måste det gå innan det händer en olycka? Jag ser ju samma tendenser inom barnomsorgen där jag är engagerad till max. Det blir större och större barngrupper. Men personalen ökas inte på och det tillförs inga extra resurser. När kommer det att explodera?!

Tur att jag kunde få dig att le lite med ett axplock ur min galna vardag. Telefonen fungerar fortfarande inte. Tydligen inte i hela Timrå-området heller....

Ha en skön kväll! Du är värd det!

KRAM!

2008-09-08 @ 18:26:34
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ja nu börjar den tunga tiden,man har levt upp och

varit pigg ca 3 månader nu,så det är bara att vänta

på att det ska bli Maj igen. Ha det gott och hälsa

K.K.

2008-09-08 @ 18:55:37
URL: http://bjornesmagazin.blogg. se
Postat av: Annica

Ja oftast så ser saker lite annorlunda ut när man fått sovit på dom. Om inte så kanske man kunnat klurat ut ett annat sätt att se på problemen. Eller så lär man sig helt enkelt att leva med dom. Vi är ju människor. Och de flesta av oss otroligt bra på att anpassa oss. Speciellt vi av sorten: KVINNOR... ;-)

2008-09-08 @ 20:01:35
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Maria

Ni är så duktiga och hur ska ni hinna med allt.Min svägerska jobbar inom vården och hon berättar ofta hur hon skulle vilja ändra på saker om det fanns mer personal och pengar.

Hur ska det bli när vi blir gamla?

Jag vill inte tänka på det.

Tack för allt ni försöker att göra för våra gamla.

2008-09-08 @ 20:51:44
URL: http://mammaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0