"Denna dagen, ett liv....."

Idag har jag jobbat dagen, och haft med mig en ny vikarie, Annika, som gått brevid! Jättetrevlig och mysig tjej, gillade henne direkt. Vi hann, förutom att jobba, prata om allt mellan himmel och jord. Fullt upp hade vi, och dagen sprang i från oss. Efter jobbet hade vi APT, och ännu mer nyheter, om den nya organiseringen och sättet att arbeta gcks igenom. Semestern verkar bli tajt, och det finns inga utrymmen för sjukdom, varken hos personal eller vikarier.. Tänker dock positivt och hoppas att det trots allt kommer att flyta på under hela sommaren.

När mötet var slut, for jag hem, fixade middag, gjorde en snabb svabb på kroppen, och åkte tillbaka till jobbet för Planeringsmöte. Vi gick igenom lite smått och gott, fikade på kladdkaka, grädde och en mugg kaffe, innan jag åter var hemma igen vid 19-tiden. En lång dag har snart lidigt mot sitt slut, och nu ska jag göra färdigt ett halsband som jag fått en beställning på, innan jag hoppar in i duschen. Sen ska jag inte göra något nyttigt, bara slappa framför tv:n tror jag...

Känner själv att det funnits alldeles för lite energi kvar till bloggande sista tiden, och jag ber om ursäkt för att jag är så dålig på att svara på era kommentarer. Lovar bättring på detta, då jag snart gjort klart min värsta arbetsvecka, och får lite mer tid över. Är fortfarande ovant att jobba så många dagar, tror det tar sin tid för kroppen att komma in i den rytmen faktiskt. Vet att fler än jag känner detsamma..

       

Lite bilder från söndagens kalas, då min stora syster med familj var här och gratulerade Josefine lägger jag upp här idag, samt lite foton från trädgården som slår ut mer och mer för varje dag! Det är verkligen underbart!
önskar er en fin kväll!!



Björkarna har slagit ut en hel del....

      

Vitsippor, Rabarber, Fänrikshjärtan och en gul vårblomma....


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det är så ibland, och bloggen är som sagt inte allt här i livet. Fina bilder från helgen :)

Apropå The secret har jag bara tittat på filmen, skall nog beställa boken. Hoppas den är bra, för jag brukar inte annars läsa böcker som inte är av användning.

Ha en skön tisdagskväll!

Kram Birgitta

2009-04-28 @ 20:39:20
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Fyrbarnsmamman

Det finns så mycket mer än bloggen att hinna med :)

Låter som du har fullt upp ändå.

Ha det så bra.

Kram

2009-04-28 @ 21:14:05
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Kattis

Hallå!

Hoppas du har fått pengarna nu.

Läskigt med att det bara "försvinner".

En sak om man vet det i tid, som när maken har jobbat på företag som gått i konkurs, då hinner man ju stoppa en massa betalningar.

Ha en finfin dag!

KRAM

2009-04-29 @ 09:18:43
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: my

Håller med dig, det ÄR fullt upp den här tiden, och helt förståeligt om bloggen får mindre tid. Och semestern brukar va tajt, och inga marginaler. Man får hoppas alla är friska bara :)

Kram och ha det bra

2009-04-29 @ 20:11:06
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: JOhanna Nilsson

hej malin....nu har jag visat mig så nu kan du väl skicka adressen till mig...är såååå nyfiken på alla smycken kram Johanna

2009-05-02 @ 08:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0