Måndagen....

...bjöd på vackert väder, så minuterna framför datorn igår, kan man nog räkna på en hand. Efter maten, kom Maria hit och fikade, men själv var jag duktig, och doppade ingenting! En slät kopp kaffe fick det bli, eftersom jag under dagen bara ätit nyttigt! Kände att det var dags att göra ett nytt försök, och klämma de där kilona jag tänkt..... IGEN!!! Det var jättevarmt och skönt på altanen, så vi solade lite, innan vi bestämde oss för att ta en längre cykeltur, vilket vi också gjorde. Avslutningsvis syndade vi lite, när vi hoppade in på ica och köpte oss en varsin piggelin, men det var så gott och svalkande efter alla uppförsbackar....

När gubben kom hem, slappade vi lite på altanen, och tänkte precis fortsätta måla altanräcket, då Stefan kom förbi, så vi pratatde med honom istället, och sen blev båda lite småfrusna, så målandet får vänta lite. Istället grävde gubben ner busken vi fått av grannarna. Ska bli kul att se om den tar sig. Ser fram emot att få lite liv i trädgården igen, efter allt vi plockat bort genom åren. Känns som vi får bygga upp den igen, vilket bara är kul...

Nu har jag, ofattbart nog, återigen avverkat min enda 3-ledighet på nya schemat, och i eftermiddag är det dags för jobb igen. Måste erkänna att jag inte känner för det alls.. Visst, för arbetskamraternas och de gamlas skull, men inte för allt som är runt om!! Fick ju nyligen veta att vår samordnare, som också är vår närmaste chef, avsagt sig den uppgiften nu, efter hur många år som helst.. Även hon har ju fått känna av omorganisationerna, så jag kan inte annat än att förstå det, men synd är det.....



Kommentarer
Postat av: Martina

Kul att du gilla bilderna hihi:D



Lätt som ni hade ne bra dag också igår!

kram

2009-04-21 @ 10:33:24
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: julia

Oj va duktig du varit idag =) en piggelin va du absolut värd"!!!!

Kramar

2009-04-21 @ 19:57:15
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Mona

Hej! Hittade hit när jag sökte på psoriasis artrit, själv har jag det i hårbotten och haft en mild guttat variant. Fin blogg du har, och en väldigt tjusig katt!

2009-04-22 @ 00:31:14
URL: http://mon.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0