Snart är påsken slut....

...men visst har man hunnit med en del trots allt!! Igår kom mitt syskonbarn Linus hit. Han bor med min storebror i Järbo i vanliga fall, men nu var han och hälsade på sin mamma här i grannkommunen under påsklovet. Då fick jag möjlighet att låna honom lite. Han hade färgat håret lika mörkt som sin faster... Vi pratade och åt påskmiddag, Josefine letade fram en massa FBK-prylar, som han fick, eftersom han just börjat heja på Färjestad. Undrar om det har något med sm-guldet att göra?? Keps, halsduk, svettband, penna och plansch fick han i alla fall, och gissa om han blev glad!?


Linus i sin FBK-skrud på väg till faster nummer 2.....

Efter maten åkte vi iväg till storasyster med familj, för att fia Nathalies 23-årsdag, nu när hon var hemma under påsk. Dit kom även största brorsan med sin familj, och de enda som fattades var ju brorsan i Järbo och Fredrik, annars var vi samlade allihopa. Skojigt. Som vanligt blev det en hel del prat, flams och skratt... Jag har en underbart tokig familj måste jag säga!!

 
 

När vi kom hem på kvällen blev det lugnt, lite god mat och ett par glas rött vin......
Idag, påskafton, var Maria här med vovven Mille, för att träna vår busiga katt, som oftast skrämmer slag på varenda hund i trakten, att umgås med varandra. Gick ganska bra måste jag säga, även om Bam reste ragg om Mille kom för nära. vore skönt om han äntligen blev lite hundvan, något som vi skulle ha försökt med för länge sen..



   

Efter lite fika i den ljuvliga solen, gick vi vid 15 - tiden till svärföräldrarna för att äta lite god påskmat. Ann-louise med familj var också där, och lilla Moa la beslag på mina stövlar... Hon såg ut som mästerkatten i stövlar, de nådde ända upp till ljumskarna på henne, och var långa som pippi långstrumps kängor, men lilla Moa var så nöjd. Som tur var kom jag på att jag hade ett par andra stövlar här hemma som jag inte använde, så Moa kom förbi och hämtade dom senare på kvällen och var jättenöjd. Hon såg för rolig ut i dom, men som sagt, hon var mer än nöjd!!!



Nu har sonen äntligen kommit in, efter att ha varit ute och rännt med en massa tjejer!!! Och kusin och kompisar förståss. Dags att säga godnatt för min del, en ny arbetsdag väntar ju på mig i morgon bitti.......

Kommentarer
Postat av: petra

härligt med släktträffar och ni verkar ha ahft det kul med fastrar, systrar ni verkar ha ahft det lika skönt som vi under påsken,

fina bilder på barnen och på de fyrbenta vännerna.

kram

Petra

2009-04-12 @ 09:11:05
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: britten

guld att få för en nybliven fbk are....ser ut som du haft en skön påsk.../ kram

2009-04-12 @ 09:32:28
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Cat

Verkar som ni haft det jättetrevligt ju!! =D

Kul att träffa släkten. Jag träffar aldrig min. =( Min familj bor 30 mil bort så det blir inte att man ses så ofta tyvärr.



Vilken söt katt! =D Våran tisse skrämmer också hundar. =P



Jag har fått lite problem med den ena.. =P Så jag är öm o sådär. Läkarn sa att det berodde på att jag var för smal. Men nu när jag gått upp 10 kg så är det ändå ingen skillnad. Skall kontakta honom igen o se vad han säger att det beror på nu.. =P



Hoppas din dag blir kanonbra!

Kramar!! =)

2009-04-12 @ 10:53:53
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0