Lucia 2009



Måste ju visa upp min gamla Lucia, om följt mig och min familj, varje lucia och jul,
sedan jag var liten. Lucian är handgjord av Hildur, vår goa,  gamla granne....   Huvudet som används, är från en av Hildurs gamla dockor, stativet och klänningen har hon gjort själv. Det var, och är fortfarande en speciell känsla att plocka fram henne varje år. Minnena från min barndoms jular, gör sig påmind och jag får en alldeles varm lyckokänsla i hela kroppen.  Självklart tänker jag även på Hildur, som varit borta i många,  många år, men som för alltid kommer att leva kvar i mitt hjärta. Hon var vår plastmormor, då vår egen bodde långt i från oss, 
och Hildur & Waldemars dörr stog alltid öppen för hela min familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0