Fredag!!

Fredag igen, denna gången en ledig sådan.. Eller nästan i alla fall. Jag och Annika har räknat ihop schemat och gjort de sista finslipningarna, så nu ska jag skicka detta till chefen, som i sin tur även skickar ett till facket. Om det inte blir några invändningar där ifrån, så startar det nya schemat upp den 4 januari!! Hoppas det blir lika bra som jag tror det blir. Vår chef meddelade häromdagen att hon sagt upp sig, (VAD VAR DET JAG SA?) och gör sista arbetsdagen här den sista januari. Var lite fräck och sa till henne att det känns knepigt att hon sticker nu när hon rört runt så mycket överallt!! Hon borde ju stanna och se resultatet av allt först. Men hon trodde att det skulle bli bättre för oss, och jag tror hon har rätt. Vi förknippar ju henne med mycket negativt, även om det blivit lite bättre på senare tid. Tjejen som tar över hennes jobb är numera en av våra duktiga biståndsbedömare, så det kommer säkert att bli kanon. Skönt att det inte blev någon helt okänd också. Säga vad man vill om nuvarande chef, men vi fick en fin dag då hon kom med både tårtor, blommor och present till Ingrid som går i pension vid årsskiftet. Hon hade verkligen lagt ner sig, och fick en riktigt fin avtackning måste jag säga....

 

Vi passade även på att ha lite julklappsutdelning där vi bytte julklappar med varandra. en tradition vi haft i många år. Vi har haft både plastgran och riktig gran förut men i år ordnade Marita hit lite fint tallris, det duger gott att ha och tar ju så mycket mindra plats. Lite lättare med julgransskakningen blir det ju också när det är dags. Vi köpte gran häromdagen, och jag har redan tagit in och klätt den. Vill njuta av den så länge jag kan, för det är ju innan jul det är mysigast, eller hur? Nej, dags att sätta fart! Dammsuga gillestugan och handla står på listan idag, sen blir det bara myspys och lugnt ikväll. I morgon åker vi ju till Strängnäs och Dansbandskampen och det lär bli en låååång dag! Åker vid 13- tiden i morgon och väntas vara hemma vid 6 tiden på söndag morgon.... puh...

En fin fredag till er alla, och en extra varm kram till några speciella, som jag vet behöver det bäst just nu!


Kommentarer
Postat av: Tant Greta i Afrika

Kör försiktigt! Jag blir alltid så nervös när folk är ute och slirar på vägarna. GOD JUL!

2009-12-18 @ 16:54:29
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: marita dedorsson

Är det bara ni i familjen? Kör försiktigt och möt inga busar på vägen.Hälsa Torgny Melins att jag ska rösta som en vilde på dom !!!! Moster

2009-12-18 @ 20:05:21
Postat av: Bjorne

Mysig fredag verkar ni haft och ÄNTLIGEN har den puckade chefen insett att det är lika bra att listigt dra iväg,kan inte bli så mycket bättre för er,tack för extrakramen,den behövs minsann men det är inte katastrof utan hopp finns om att allt blir bra förutom att aldrig mer få va i solen utan kläder,lycka till i morgon och ha det så kul,klart vi ska ha lite rajraj snart men bäst att vänta tills kanin har fixat färdigt hemma,kram.

2009-12-18 @ 21:07:35
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: // K :-)

Vad gott att det känns fint o posivt med den nya chefen, hoppas det blir bra!



Vilka fina tårtor det var, kan ju nästan tro att du varit i farten ;)?!?



Hoppas du får en finfin helg, kram

2009-12-18 @ 23:08:21
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: Emelie

vad gott tårterna ser ut

2010-01-04 @ 10:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0