Måndag, packning & solsken....

Då var det måndag igen och solen skiner utanför fönstret, temperaturen ligger på nollan ungefär ,och vi har hur mycket snö som helst! Måste ju säga att det är jättevackert ute, även om jag nu börjar längta mer och mer till våren! Idag ska vi packa och köra Casper och Fredrik in till stan, där de ska ta bussen och fortsätta upp till Falun, sen kommer brorsan och hämtar upp dom där. Det blev det smidigaste sättet, eftersom tåget och de bussarna som går till Gävle ska till stockholms station innan de fortsätter åt rätt håll. Det skulle bli en restid på 7-8 timmar! Nu är restiden till Falun 4 timmar, sen tar det väl ca 40 minuter i bil tillbaka till Järbo!

När jag kommer hem ska jag nog trotsa min hälsporre igen och ta en liten promenad i alla fall. Blir ju lite av en ond cirkel det här, kroppen behöver röra på sig, men hälen behöver vila! Hur jag än gör blir det ju fel! Nåja, en liten, liten promenad, så man får lite luft kan väl inte skada? Idag har de förresten börjat med det nya schemat också, undrar verkligen hur detta ska gå. Vi har ju fullt upp redan, speciellt på kvällsturerna..  Skönt att man är ledig idag, så får man invänta en utvärdering när man kommer till jobbet i morgon. Tog faktiskt en semesterdag på fredag också, så veckan blir lite lugnare i alla fall, och så kan jag och Josefine ta en tripp till Karlstad eller Örebro och shoppa lite. Det är ju sportlov, och det är nog den enda sport hon vill utöva tror jag. Hon tränar ju så mycket på skolan, eftersom hon går fotbollsinriktat gymnasium...

Sen är jag ju fortfarande i valet och kvalet vad det gäller vår kanin här hemma. Hon är ju glad och pigg, äter och skiter som hon ska, även om hon inte äter alls så mycket som hon brukat. Smal har hon också blivit... Jag har ångest för att hon ska plågas, samtidigt vill jag ju inte ta bort henne om hon mår bra! Svårt som bara den är det! Jag tycker också att det är så synd om henne, ska man ta bort henne, måste man först stressa upp henne totalt genom att sätta henne i reseburen och köra in till stan, sen ska de säkert kolla på henne där, innan  de ger henne något att somna in på.. Kaniner är ju såna stressade djur i alla fall. Nästan så jag önskar att man fick köpa hem något att ge dom i hemmets lugna vrå istället... Stackars Peggy!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag får pulsa omkring med hundarna.

Fast de verkar ha ledsnat på detta väder. ;D

Ha det!

KRAM

2009-02-23 @ 09:11:50
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: //K :-)

åh det är ju så jobbigt och svåra beslut när husdjuren blir hängiga och man måste fatta så svåra beslut...



HOppas i vilket fall som helst att du får en mysig promendad och att hälsporren är på gott humör ;-)

kram

2009-02-23 @ 09:21:35
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: LILLAJAG

HEJ HAR RAMLAT IN PÅ DIN BLOGG..MINNS VA KUL VI HADE NÄR VI VAR YNGRE...SYND ATT VI HAR TAPPAT KONTAKTEN!!

2009-02-23 @ 10:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0