Vita huset?

Idag är vitrinskåpet helt färdigmålat och torrt, förutom ett hyllplan då, som fortfarande är lite klibbigt,. Har ställt i ordning lite i det, satt upp några fler väggord och börjat röja lite i datarummet. Lite småpyssel här och där alltså. Känner själv att allt jag gör för tillfället blir vitt, både vad det gäller möbler, smådetaljer eller  väggar. Nåja, beige är väl också en färg som gärna hamnar hos mig. Tycker om det ljusa, det ger någon sorts inre lugn tycker jag. Känner mig avlsappnad i det. Förr hade jag jordens alla färger på väggarna, gult, grönt, blått, terracotta mm mm...   förstår inte hur man stog ut..   Anser att det är lättare och roligare att byta lite textiler istället, och på så sätt få en lite färgklickar om man vill.. 

 

Hade ju egentligen önskat mig ett riktigt gammalt vitrinskåp att renovera upp, men detta får duga så länge! Tycker i alla fall att det blev mycket finare i vitt, eller vad tycker ni? Hittade ett litet pelarbord nere i källaren också, som jag precis limmat benen på. Så fort limmet torkar blir även det vitmålat! Tur att man sparar på saker och ting, det kan vara bra att ha någon gång!! Visserligen har gubben slängt en massa saker på kärran, under gårdagens källarröjning, men en och annan godbit, som jag glömt att jag hade sparades förståss. Istället för vitrinskåpet får en köpmansdisk gömma böckerna i datarummet. Även den "hittade" jag i källaren!





Min fina "Loppisservis" fick komma fram ur gömmorna, och står nu i vitrinskåpet.....

 

Ett av mina nyligen uppsatta väggord i allrummet!  "Home is where the heart is"....



Och ovanför gardinstången i köket... "Home sweet  home".



Lite rosa som matchar gardinerna!!





Kommentarer
Postat av: britten

Så fint du har det hemma...tänk så många man skulle vilja ta till sig uppmaningen här nere.....kramar i massor

2009-02-08 @ 18:19:50
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: soffie

så vackert du har det hemma hos dej,

va snö det har kommit under helgen riktigt vitt överallt,

ha en toppenkväll

2009-02-08 @ 18:24:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tess

Ja håller helt å fullt med dig... de va bättre förr.



Har oxå ett vitrinskåp,, fasen om ja inte skulle ta å måla de vitt i sommar med... gud va mycket snyggare de blev hörrö... Har oxå porslin i mitt i köket. //Tess

2009-02-08 @ 18:30:20
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: messan

Skåpet var jättefint och vilka fina loppisfynd. Visst är det kul med loppisar? Jag har också en väggmålning hemma Carpe Diem, gillar den för den sitter i hallen och påminner mig varje dag :-)

2009-02-08 @ 18:30:49
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Helena

Haha, allt blir bättre med lite vit färg, allt!! ;) Funderar över att måla om hallen nu till helgen, från latte till vit, får se om jag orkar :)

2009-02-08 @ 19:03:25
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Milla

ja, jag är inget stort fan av delade turer.

vad fint du har det hemma hos dig. :)

2009-02-08 @ 21:30:24
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0