Drömmen.....

Inatt, eller rättare sagt i morse, hade jag en riktig önskedröm. Det var en dröm som jag bett om många gånger  innan jag lagt mig om  kvällarna. Jag drömde att jag träffade mamma!! Min mamma gick hastigt bort för snart 9 år sedan, och naturligtvis lämnade hon oss alla, med oerhört många frågor..  Saknaden har varit svår, dels för att hon varit världens bästa mamma, som jag träffade i stort sett varje dag, då jag försökte hjälpa henne lite med vardagssysslorna som hon hade svårt att klara på grund av sin MS-sjukdom. Däremellan ringde vi varandra, iblande flera gånger om dagen. Hon var inte bara min mamma, hon var även min vän, min personliga rådgivare och min receptbok. Hon var både rolig, tokig och hade ett fantastiskt varm hjärta, tänkte alltid mera på oss än på sig själv. Vi har delat många glada skratt genom åren.. 

Som ni vet är jag ju väldigt intresserad av andevärlden, och jag är helt övertygad om att livet inte slutar med att vi lämnar jorden. Har ju ett par mediala vänner, och de säger båda att det finns mycket gott i huset, mycket god energi, och att jag har en röd aura, som betyder att jag är omgiven av kärlek. Min pappa har jag själv träffat efter hans död, men inte mamma, trots att jag önskat det så många gånger. En av vännerna har dock känt att hon befinner sig här då och då... Hur hon vet det, går jag inte in på här, kanhända tycker ni att jag är alltför flummig om jag går in på det....

Men i morse drömde jag, för det var väl en dröm? Allt var så fint, min syster var också med, vilket jag visserligen tycker var lite knepigt, men hon frågade om jag ville träffa mamma, och jag svarade att jag såklart ville det. Då kom hon gående, min underbart goa mamma.  Hon hade som vanligt det där hjärtfulla leendet som hon alltid hade när hon såg sina barn och barnbarn. Det var som ett starkt ljus bakom henne, som strålade fram runt sidorna av  hennes kropp, och håret såg nypermanentat ut... Vi hann bara prata en kort stund, för jag väcktes av att telefonen ringde halv 7  i morse........ Typiskt!! Jag hade velat hålla mig kvar i drömmen mycket längre, för den var så otroligt tydlig och stark. Hon såg så pigg och välmående ut, och det där leendet värmer mitt hjärta idag. Spelar ingen roll om det bara var en dröm, för det känns varmt och rofyllt i hela min kropp....


Kommentarer
Postat av: lena

Jag har i min närhet några som är medial!!

Jag blev tagen av det fina du skrev om din mamma.

Jag tycker om att diskutera livsfrågor med mina mediala vänner.Dom har sin tro och jag min så det blir ganska hett ibland hehe!!Dom flesta tror ju på nåt fast vi har olika namn på det:)

Mycket intressant!!

Ha det gott, kram lena.

2009-01-20 @ 11:16:45
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Annica

Nu rinner tårarna. Spelar det någon roll om det var dröm eller verklighet? Du fick träffa henne och minnas henne som den friska och levnadsgladaperson hon var. Du mår bra av denna "dröm". Det är det viktigaste.

Blir så glad av att läsa detta. Har träffat min far hastigt ett par gånger. Men jag önskar fortfarande att jag fick träffa farfar och farmor. Kanske önskar jag för mycket? Om jag bara släpper det så kanske det händer... Vem vet.



Nog är maken underbar alltid. När man pratar med andra så inser jag hur lyckligt lottad jag är som har honom.



Hoppas att buvudvärken släpper snart!

KRAM!

2009-01-20 @ 13:07:25
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Fin dröm du hade om du vill tro det men du vet väl att de kommer till dig i drömmarna kram Ingrid

2009-01-21 @ 11:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0