Måndag.....

Idag har jag jobbat en dagtur, och det var full fart från början till slut. Hann inte mer än att börja i morse, förrän dagen var slut. När gubben kom hem från sitt jobb,  tog vi, hälsporren till trots, en långpromenad. Vi hade tänkt bli lite hurtiga igen, efter den alldeles för lata vintern. Drömmen vore självklart att klämma minst 10 kilo innan min 40-årsdag i augusti, men karaktären brukar dessvärre svikta någon gång under försöken. Peppa mig gärna, och ni som bor nära, dra gärna ut mig på promenader!!!   Jag behöver dom... Det blåste visserligen som bara den ute, men det var ändå skönt med lite luft att rensa hjärnan med!

Idag fyller som sagt Moa 4 år, men hon har inte tid med något kalas, för hon ska till grannkommunen på balettdans! Jajjamen, första gången idag. Ska bli intressant att höra hur hon har haft det, och bara tanken på henne i balett-ytstyrsel, får mig alldeles full i skratt, för jag är säker på att hon är vansinnigt söt i det... Födelsedagarna duggar verkligen tätt denna månaden, Moa idag, Svägerskan på onsdag, en gammal kompis blir 40 på torsdag, svärfar och Annsofie fyller på fredag...  Veckan därpå har vi Peppe på tisdag, en annan gammal kompis den 23.e, tätt följd av allas vår egen Pål Plutt (Emelie) den 26:e.....   Det där måste bestämt bero på vårkänslorna, eller vad tror ni? Made in April ni vet!

I morgon jobbar jag min 3:e dag, och har snart återigen 3 härliga ledighetsdagar framför mig... Jag njuter för fullt, för veckorna går fort, och den 21:a februari ska vi gå på det nya schemat.... Ska bli intressant att se hur det kommer att se ut. I morgon ska vi i alla fall ha möte för att dela upp oss i 2 grupper...  Inte skoj det heller, för hur vi än delar, är jag säker på att man kommer att sakna att jobba med någon..   Inte mycket att göra åt, vi får se hur allt blir...
Jag gillar inte min negativa syn på det här, men jag kan inte hjälpa det, för jag tror inte på ideén alls... Men jag lovar villigt att erkänna om jag har fel. För tänk OM det blir kanonbra istället??

Kommentarer
Postat av: ejmis

Hejja,hejja! Klart du fixar -10 kg!!!

2009-01-12 @ 19:18:24
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anna B

Heja heja heja! Jag hejar på dina positiva tankar... Kram Anna

2009-01-12 @ 19:26:54
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0