Torsdag igen...

Veckan fullkommligt flyger förbi i en himla fart! Snart har 2 veckor gått på denna första semesterperiod, vilket innebär att det bara är 6 veckor kvar till min egen! LÄNGTAR! Lite strul med deligeringar har vi i år, dels för att en del av vikarierna är vårdbiträden, men också för att sköterskerna inte deligerat över mer än medicindelning till nya undersköterskor. Hoppas få ordning på detta, annars blir det en mycket jobbig sommar om man ska stressa runt med insulin och liknande på ortens alla hörn! Nåja, efter en rörig gårdag på jobbet, har jag nu en ledig dag idag. Märks kanske på vädret? (Jippie, idag får gräset gratis vatten)  Det spöregnar nämligen ute, och är väl som gjort för en städdag såhär innan midsommar! Men vart finns min motvation? Filar hellre på lite smycken måste jag erkänna!!



Igår var det dags för fotbollsmatch igen, denna gång mot Råtorp. Gick väl sådär, vi förlorade med 3-1 och Josefine fick årets tredje hjärnskakning när det var några minuter kvar av matchen! Tråkigt! Hon har verkligen haft ett riktigt otursår, min goa tjej! Tyvärr lyckas vi inte få ihop några mål, men jag måste ju bara säga att backlinjen, med lilla Sara i spetsen gjorde sitt jobb ialla fall! Vet inte om jag är partisk, för att det är min arbetskamrat, men jag tycker absolut att hon varit matchens lirare, både denna och föregående match!! Springer snabbt och är totalt orädd! Heja Sara!


Sara


Världens bästa Josse!

Och så har vi min gumma då! Kämpar på trots lite bristande motivation och den ena skadan efter den andra! Hon tar heller inte på sig de insläppta målen som hon tidigare gjort, då hon ibland kunde vara riktigt arg och besviken både under och efter matchen.Detta hanterar hon på ett helt annat och bättre sätt nu!  Lovar att hon blev ordentligt ompysslad av hönsmamman efter matchen i gårkväll.....

  

Tur med vädret hade vi, IGEN! Molnen drog ihop sig lagomt innan matchen, men solen kämpade sig igenom och höll regnet och värsta kylan borta! Tackar ödmjukast för det!


Kommentarer
Postat av: Sara

vad gör jag på bilden?! stretchar ryggen? haha.. TACK för att du tycker så, hoppas allt går bra med Josse! kramar

2009-06-18 @ 11:14:45
URL: http://yarrrd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0