Jobb & kakor

Idag har jag jobbat igen, och jag var riktigt, riktigt trött när klockan ringde i morse, men det var bara att masa sig upp ändå. Som tur är blir det bara ljusare och ljusare för varje dag nu, både på morgon och kväll, vilket underlättar en hel del. Jag är nog släkt med björnen, jag går gärna i ide på vintern. Trött och orkeslös är jag, men förhoppningsvis blir det snart bättre. När jag kom hem från jobbet hade gubben grillat och ordnat fram middag. Alltid gott att sätta sig till dukat bord! Efter det åkte vi på kak-försäljar-turne!!!  Josefine säljer ju kakor, eftersom hennes klass samlar pengar till en Bulgarien resa. Det var inte det lättaste att bli av med dom vill jag lova! Ändå har jag köpt flera stycken själv redan! Nåja, några fler försvann idag, så nu har vi bara 4-5 burkar kvar!

När vi var till svärföräldrarna förut och fika, kom även lilla Moa förbi. Hon var lika söt som vanlöigt, eller förresten, ännu sötare, för nu visade hon stolt upp sina små örsnibbar, med nytagna hål och örhängen i. Jättefint! Fick som vanligt snosa lite på henne, men får fortsätta redan i morgon eftersom vi ska dit på kalas då. Dels för att gratta Moa själv, men även för att gratulera storebrorsan Sebbe, som fyller 17 år idag! I kväll väntar en dusch på mig, sedan ska jag bara slappa framför tv':n en stund innan jag hoppar i bingen. Kanske, kanske är jag lite piggare när klockan ringer i morgon bitti då....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0