Påskpyssel, smörgåstårta & sjukskrivning...



Gårdagen var lugn och fin,  jag började plocka fram lite påskpynt , men brukar inte ta fram så mycket , men lite grann är det alltid skoj att ha. Tänkte även ta med mig gubben ut i skogen och plocka lite påskris, men det blåste så ute, så vi lät faktiskt bli. Finns inga dåliga väder egentligen, bara dåliga kläder, men det kändes inget vidare lockande, och vi hinner ju med det en annan dag.Kanhända får vi då följe av solen?  Igårkväll firade vi vår 25-årsdag med smörgåstårta och ett glas öl/vin. Tårtan blev faktiskt riktigt god, trots att det säkert är 10 år sedan jag gjorde någon själv!! Tanken är väl också att vi ska fira något mer, längre fram, men vi har inte bestämt vad vi ska göra än. Vi hinner, och blir det inget speciellt så går det också bra, ingen av oss är så noga med sånt, viktigaste är ju att vi är tillsammans. Riktiga tråkmånsar i mångas ögon kanske, men såna är vi, och vi trivs med det.



Har ju haft lite mer problem igen nu, med handleder, axel och nacke, och igår och idag har jag  känt mig bortdomnad, från och till i ett finger och i själva handleden, så idag bestämde jag mig för att försöka vila ut det mesta och köra en inflammationshämmande kur...igen! Hoppas det hjälper, det brukar bara vara ont, inte bortdomnat. Jag vet, inte särskilt klyftigt av mig att putsa fönstren i köket igår, när jag redan hade ont, men jag kan ju inte bara använda mina lediga dagar till att sitta och glo, inte göra någonting, för då blir jag galen! Nåja, det blir säkert bra så småningom, hoppas jag, för till någon doktor vill jag helst inte gå till, de gillar inte kvinnor med värk, det är lite styggt att ha det känner i alla fall jag närjag är där. Gjorde ju ett sista försök i höstas, för att äntligen få ett svar varför jag hade denna vandrande värk, men då hittade han ett högt blodtryck istället och la sitt krut på det, och glömde orsaken till mitt besök!

   

Kommentarer
Postat av: julia

2009-03-31 @ 09:28:10
URL: http://l
Postat av: julia

De e hemskt sånt där... Man får söka ny läkare tills man hittar en som man har förtoende för och som man känner verkligen bryr sig. Även om de e skitjobbigt så är det verkligen värt all möda!

Va gott med smörgåstårta förresten, ja älskar verkligen de!

ha en go dag!

kramar

2009-03-31 @ 09:29:27
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Marra

Smörgåstårtan såg jätte smarrig ut :)

2009-03-31 @ 09:46:57
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Nita

Det där med läkare är bara jobbigt :-( Spelar ingen roll hur mycket man försöker få de att förstå. Å hittar man nån som är bra kan du ge dej den påatt denne slutar lika fort så man står där med en annan drummel igen...

Jag har psoriasis och den verkar sätta sig i lederna med. Vandrande värk mellan varven. Så kan det vara armen, nästa dag foten och sen kanske en axel eller handled. Men får man nån hjälp? Näääää!!!

Usel sjukvård vi har. Verkligen USEL!! Som du säger, vi kvinnor ska inte ha ont. Slava på å håll käften är deras motto...

2009-03-31 @ 09:52:41
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Lena

Grattis på bröllopsdagen!! :D

Härligt med par som är tillsammans så länge. Det är så sällsynt nu för tiden.



Hoppas det ordnar sig med värken.



Kram från Lena

2009-03-31 @ 10:34:15
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis till de 25 åren! Vilken smarrig tårta :-)



Usch för sådana läkare! Har själv stött på ett flertal sådana eftersom jag alla mina krämpor. Hoppas du får ordning på det. Vila!



Ha en bra dag!!

2009-03-31 @ 12:43:20
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anki

vad fint du har det, nu ska jag nog upp på vinden och hämta mina påsksaker också, du smittas!!

2009-03-31 @ 15:31:58
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: Nita

Min psoriasis började på huden och sen fick jag i hårbotten. För några år sen började jag få konstig värk lite varstans och först misstänkte de fibromyalgi. Utredning gjordes men inget samband hittades. Så efter mycket hattande så insåg de att jag med all sannolikhet drabbats av psoriasis i lederna vilket var mina symptom med. Jag fick snart diagnoses psoriasisartrit. Skit värre men man vet ju vad man har. Inget man kan göra åt utan man får finna sig i det helt enkelt...

2009-03-31 @ 18:02:25
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Milla

Sicken snygg tårta hörredu! Vad använder du för slags bröd? Jag har länge funderat på att göra en smörgåstårta, men jag har ju aldrig gjort det förut så jag är helt grön! :)

2009-03-31 @ 19:57:15
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Mari Andersson

Stort grattis till de 25 åren.

Vi är inte heller så noga med det där att fira. Vi firar 23 år nu i maj. Hösten 2007 åkte vi på bröllopsresa... snacka om att vänta länge...



Smörgåstårtan ser jättegod ut. Hoppas att ni fick en trevlig dag.



Det där med kläderna till bebben... Vad vill du helst ha om du vill ha något ?

Jag har börjat på en heloverall i storlek 62 i samma tyg som sparkbyxorna med hundarna på...

Lägger ut bild under morgondagen när den är helt färdig

Du undrade över hur tröjan ser ut till sparkbyxorna ? Jag kommer nog att göra en body i vitt med det randiga tyget på kanterna

Du kanske hellre vill ha en joggingdress ?

Det är bara att välja



Du kan ju om du vill skicka ett mejl till mig så kan jag lämna mitt telefonnummer så kan vi ju prata per telefon om du vill



Många kramar / Mari

2009-03-31 @ 21:55:13
URL: http://maradesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0