Vart tog dagen vägen?



Vid tiotiden åkte jag och min goa arbetskamrat Marie till Ikea för att handla lite gardiner och annat smått och gott till vår nya grupplokal! Det gick faktiskt både lätt och smidigt, även om hälften av det vi hade tänkt oss var slut. Vi fann snabbt på nya lösningar, trots att en del av dem innebär att jag får sy både gardiner och kuddar själv. Men ska det matcha så ska det!! (Någon arbetskamrat som lånar ut en symaskin??? ) Vi gick som vanligt i budgettänket, för att få så mycket som möjligt, för så lite pengar som möjligt! Visserligen var det inte våra, utan kommunens pengar, men ändå....En del saker kanske inte är de man helst hade valt, men duger gott nog! Tror att det kommer att bli jättebra, när det väl är klart! Tror också att dom städat i lokalen idag, så förhoppningsvis kan vi snart få börja fixa! Tycker att denna delen av flytten är fantastiskt rolig!! Att få inreda och pyssla är det bästa jag vet! Före och efterbilder kommer naturligtvis så småningom!!
Hittade lite smått till mig själv också, fast inte så mycket som jag brukar, vilket säkjert beror på att hjärnan hade fullt upp med att tänka ut och inreda lokalen.

  
Marie mäter, sliter och drar kundvagnen...

När jag kom hem, pratade jag med Maria i telefon, medan jag stekte pannkakor och gjorde soppa! Svärmor fyllde pensionsålder i dag, så vi stack dit så fort vi hade ätit. Där fick vi jättegod smörgåstårta och gräddtårta.. Mycket gott!! Lilla Moa var där också, med familjen, så även Kerstin och Börje. Sen strax innan vi gick, kom även Pierre och Lisbeeth, så svärmor var nog nöjd med sin dag!  Nu sitter jag här, helt slut!!! Fattar inte att jag alltid blir så här sliten när det varit mycket en dag. Blir bingen tidigt tror jag! Förresten har jag precis varit inne på TV 4 Kalmar och sett ett reportage som min underbara systerdotter Nathalie har gjort! Moster är såååå stolt!! Önskar er alla en fortsatt trevlig tisdagskväll!!

Kommentarer
Postat av: marie

Oj, vad du hunnit med mycket idag!

Kul att få göra lite fint på jobbet, det blir så mycket trevligare då.

servetter och ljus lär du väl ha köpt till dej själv oxå?!? Det tror jag aldrig jag kommit hem uten när jag varit på IKEA...

Vi har inget IKEA vid oss, det närmaste är väl 10 mil bort...

Kram o gonatt!

2009-05-12 @ 21:17:25
URL: http://http:/mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Revolverbritta

I dag när jag åkte till Göteborg pratade jag med en kvinna då tänkte jag på dej. Tänk om det är Malin men det var det inte tydligen. Vad roligt att göra fint i lokalen. Du, jag tror att du säkert har gröna fingrar också. Har fått för mig att du har alla färger som behövs på dom. Kramar

2009-05-12 @ 21:29:41
URL: http://revolverbritta.blogg.se/
Postat av: soffie

Ja IKEA kan verkligen göra så tiden far iväg,

roligt att shoppa loss,

må gott

2009-05-12 @ 21:41:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Revolverbritta

Hon såg ut som du på fotot du har. Hon var trevlig och så hade hon ett halsband som mycket väl du skulle kunnat gjort. Världen är ju inte så stor så omöjligt hade det inte varit.

Ja turen till Götet var bra, vi får se vad det blir för resultat snart....

Kram igen!

2009-05-12 @ 22:07:31
URL: http://revolverbritta.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Kul att du hänger i som vanligt,hoppas allt blir som du tänkt men det gör det nog,ingen slump att du fick ta tag i det där men det är lite kul oxå,kram.

2009-05-12 @ 22:18:23
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: ANNIKA O

Symaskin finns hos mig. Säg bara till så kommer den. Kram

2009-05-12 @ 23:44:09
Postat av: Nita

IKEA ja, där sa du nåt. Måste fara dit och shoppa det sista som ska vara till hallen. Det får bli imorrn eller nåt. Idag orkar jag inte haha!

Kram!!

2009-05-13 @ 07:44:09
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0