Intensiv, effektiv och fridfull....

..jaa, dessa ord får nog summera de senaste dagarna. Min lediga torsdag tillbringade jag först med trevligt fika och sällskap hemma hos Anna. Eftermiddagen bestod till stor del med att putsa lite fönster och byta gardiner inför advent, och jag hann med en hel del och kände mig riktigt nöjd!I fredags kom Anna, Linus, Linda, Liam och lilla Wilma hit på lite kaffe och våfflor! Hur trevligt som helst, Linus var som vanligt skinande glad, Liam hade fått den beryktade sprutan och var lite småsnuvig, men ändå pigg och alert. Han var bara blyg några minuter, sedan satt han i mitt knä!  - Låna handen, sa han, och så tog han min hand och fick med mig dit han ville. Munnen gick som vanligt i ett, och likt en papegoja snappar han upp allt vi säger. Wilma, hon sovv sig genom hela besöket hon... Linus hade det så gott, han kryper ju så duktigt, och fort går det vill jag  lova. Josefine letade upp lite duplolego, som vi alla hamnade vid....



Efter någon timma packade de ihop sina saker för att ta sig hemåt...

 

Men som sagt, lilla Wilma, hon bara sov och sov....

På fredagseftermiddagen började jag och gubben röja ur vårt data/Pysselrum, för nu väntas tapetsering och golvläggning där! Tog en semesterdag på lördagen, eftersom vi skulle köpa hem innerdörrarna och välja golv! Fick även med mig en symaskin hem... När vi kommit hem fortsatte vi att röja ur rummet! Jisses så mycket saker det rymdes därinne, trots att det är husets allra minsta rum!!!!! Ändå har vi bärt upp en del på vinden, och annat ner i källar´n!

 
Idag har gubben rivit ur den gamla dörren och  spacklat igen alla skruv och spikhål! Var en hel del kan jag säga! Själv har jag varit ute i skogen och plockat granris som jag ska klä vår getabock i. Vore skoj att ha den färdig till advent! Behövs riktigt mycket granris, så jag måste iväg en gång till, men man börjar ana det färdiga resultatet i alla fall..

 

Nu ska jag snart ge mig av till jobbet för ett kort kvällspass. Hade ju delat tur idag, men unnade mig lite komp på förmiddagen, då jag känt mig lite småsliten och stressad ett tag. Tycker inte att jag hinner med, livet springer ifrån mig. Antar att många förstår precis vad jag menar utan närmare beskrivning. Är livrädd för dessa små "symtom", och försöker lyssna på kroppen och inte riskera någon "Själatrötthet"! Har varit där en gång, och vill aldrig tillbaka dit, även om jag i efterhand har lärt mig mycket genom just den erfarenheten, som jag på ett sätt heller inte vill vara utan. Tycker det känns riktigt bra idag, och jag hoppas batterierna är laddade nu!! Summan av det hela, så har ju helgen varit underbar, och som grädde på moset gick svågern vidare i går kväll!! Grattis Peppe och TM:s....

 


Kommentarer
Postat av: soffie

söta lilla Wilma!

va bra att du lyssnar på din kropp å att du tog ut komp,

hoppas nu du blir piggare igen jag har med varit så nere så därför är det så viktigt att man verkligen lyssnar på sin kropp hur man mår,

Kram

2009-11-22 @ 17:31:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ojoj, du ger en ju dåligt samvete ;) Själv har jag inte gjort ett nyttigt handtag på hela helgen, nästan iaf.

Håller tummarna för gubbarna :)

Ha en bra vecka! Kram

2009-11-22 @ 17:43:43
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Bjorne

Jäklar vad du håller på men nästa söndag kommer det inte bli mycket gjort.tror vi ligger lågt då efter julfesten och har lucköppning kanske,kram.

2009-11-22 @ 18:32:23
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: messan

Skönt att läsa att du skriver att du lyssnar på din kropp.Det är det viktigaste. Vi måste vara rädda om oss.Du är klok som tog en kompdag när det som bäst behövs. Jag får påminna dig om påsen:).

Vad fin getabocken blev! Kul med pyssel nu den här tiden.

Var rädd om dig!

kramar messan

2009-11-22 @ 19:24:02
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Vilken kul idé med julbocken :-)

Skall testa det någongång kanske :-)

Tack..nu är vi på bätttringsvägen igen ..

Ha en fortsatt fin kväll

2009-11-22 @ 21:33:42
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra att du försöker lyssna på kroppens signaler, dock inte alltid så lätt men försöka bör man.. Vad ni grejar hemma, men roligt med förändring! =) Ta hand om dig! Kram

2009-11-23 @ 18:49:34
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Thalina

Så härligt att få umgås med små barn och det syns hur trevligt ni hade det.Alla grejar visst hemma hos sig nu och min son tapetserade igår.Men det ska väl bli fint till jul förstår jag.Må så gott kram Thalina

2009-11-23 @ 18:56:00
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: my

Bra att du lyssnar på kroppen och tar dig lite lugnt och ledigt! Och vilka goa små!

Kram

2009-11-24 @ 18:31:02
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0