Silversmide...

Nu har jag varit på min sista kursdag i silversmide! Fattar inte vart alla veckorna tagit vägen! Dessvärre har jag missat två tillfällen också, men tycker ändå att jag lärt mig en hel del. Lite smått och gott har jag gjort också, och det sista är detta armband...  Den understa plattan är hamrad, den övre, som jag lött (heter det så?) fast över, är helt slät för att man eventuellt kan stansa in något på den. Läderarmbandet jag satt på är lite tunt, ska byta till ett tjockare så småningom. Ska även försöka göra ett tillhörande hängsmycke och en ring till.. Huvudet är fullt av ideér, lite mer avancerade, så jag klurar på om jag skagå en kurs till våren också..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0