Helgen som rusade iväg...

Helgen har verkligen passerat i raketfart! Det har varit fullt upp, och jag känner mig lite småtrött inför arbetsveckan, så det gäller att hoppa i bingen tidigt ikväll...tror jagi alla fall! Lovade ju att berätta den roliga händelsen för er, och vid det här laget är det nog såpass känt i omgivningen, att jag kan berätta! Min underbara vän Linda har fått en BEBBE! En liten tjej blev det denna gången och jag är så glad för hennes och familjens skull! En liten knubbis blev det av kortet att döma, och jag bara längtar efter att få se ännu ett mirakel i verkliga livet!! Jag har det så bra, jag har fullt med söta, energigivande bebbar i olika storlekar omkring mig, och finns det något mer rofyllt än en liten snosande baby?? I morgon ska jag få träffa Vincent igen, känns som flera år sen sist, vilket jag förstår är fel, då han inte är 2 månader än... LÄNGTAR!! Ska givetvis bli skoj att träffa mamman och mormorn också!! Snart ska man väl träffa Linus och nygifta mamman också, ska bli skoj att se korten från dop och bröllop! Även lille William har ju blivit döpt nu, så det händer minsann grejer i bebbevärlden!

I fredags kom Anna hit på en liten vinkväll, där vi pratade om allt mellan himmel och jord, käkade mat, smuttade på lite vin och lyssnade på bandet som blev inspelat hos mediumet jag var hos. Ganska djupa samtal blev det, men vi hade en riktigt trevlig och mysig stund! Vi kunde till och med sitta ute en stund, kvällen var riktigt varm!Hon hade med sig en present till mig också, en jättesöt ljuslykta från Gustavsberg.. Serien heter "Änglar finns dom?", och visst är den söt? Man kan även ha värmeljus om man vill...

 

På lördag morgon väcktes jag tidigt av att Anna ringde för att fråga om hon fick låna "Pärlan" på hundutställning. Pga kommunikationsproblem hade käre S tagit deras bil till jobbet, så de stog utan bil! Självklart fick dom låna den, och det var en syn för världen att se Anna, M-L, två hundar, solstolar, picknickorg och annat lastas in i min pyttelilla bil...

  

   
Tydligen gick det bra i alla fall, för en halvtimme efter att de kommit tillbaka med Pärlan, ville S låna den idag!
En snabbsväng till Karlstad hann vi med på dagen, innan vi körde J till innebandyn. På kvällen var vi hembjudna till P-E och Maria på underbart god mat, dryck och trevligt sällskap! Josefine och Katrin sjöng singstar och spelade Guitar Hero 5 så det stog härliga till! Senare på kvällen kom även Casper och Simon dit och var med och spelade medan vi provade drinkar av olika slag..  Fick också höra att P-E avancerat, och att han numera, förutom svenskan och den kända finskan, även hanterar tyska och spanska! Inte illa!

Kaffedrinken efterlämnade en vit mustasch, men glada leénden....

 

Mångspråkig.....

En supertrevlig kväll blev det, men som vanligt går man hem alldeles för sent, och vaknar alldeles för tidigt!!
Gubben är och spelar lite golf, senare ska jag ev hinna med ett ljusparty innan vi kör in Josse och Katrin till stan för ett biobesök, och jag tänkte passa på att hoppa in på Ikea och köpa mer tyg och lite värmesljus... Som ni ser, helgen har rusat förbi, och snart står en lång arbetsvecka framför en igen... Ha en fin söndag allihopa!



Kommentarer
Postat av: my

åå spänd förväntan!! Blri nyfiken...

2009-09-20 @ 15:40:14
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: soffie

men å va fin den ängeln är .

Grattis till den lilla flickan va härligt med en ny bebis i din vänkrets,

HIHI ser ut som det blev en rolig kväll:O)

2009-09-20 @ 18:54:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bebisar är mysiga ;D jag längtar sååå efter vår!

2009-09-20 @ 20:39:38
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Ananas

Ja, man vet ju ingenting med det första barnet vad som är farligt eller inte. Behöver man åka på undersökning eller inte. Man skulle få det andra barnet direkt :) Fast och andra sidan blir det väl första barnet ändå. Ähh, det blir bara en massa flum. Är så himlans trött =)



Har bara lite grejer att göra med att skaffa nytt id m.m den här veckan, men sen ska jag se till att ta tag i lunchen och se om det finnes en dag då alla tre av Linus favorit tanter är lediga samtidigt.



Dock tar det nog ett tag innan du får se bröllop/dop korten :/



Ha det så gott så hörs vi!



Kramar

2009-09-20 @ 21:01:37
URL: http://ananas.blogg..se/
Postat av: Sarah

Du hann ju med en hel del du med :)

Nu får iaf det vara nog med lager färg på skänken, nu ska färgen bara skavas av igen på "de rätta ställerna", hehe ;)



Kram Sarah

2009-09-20 @ 21:25:35
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Fullt upp du med :-)

Lyktan är verkligen bedårande fin :-)

Hoppas arbetsveckan blir bra ...

2009-09-20 @ 21:28:46
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Annika.A

Ingen rast och ro här inte! Ser ut som Peppar pratar i sömnen hihi.

Syns på tisdag i skarven, kram

2009-09-20 @ 22:22:24
URL: http://walkingwoman.blogg.se/
Postat av: Nanna

Vill bara säga Najti Bajti, sov gott :)

2009-09-20 @ 23:18:34
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul med en liten bebis igen! Har ni babyboom hos er:)?

Låter som du haft en skön helg med mycket roligheter. Köpte du några ljus? Doftisar?

Gillar att tända doftljus. Jag hade ett par favvisar på Twilfit men dom har dom slutat med:(.

Kramar messan

2009-09-21 @ 09:19:19
Postat av: messan

Det var jag ovan!

2009-09-21 @ 09:20:37
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Titti

Ni verkar ha haft en trevlig helg =)

Här har helgen kretsat runt hockey och fotboll.

Lite mys på fredagen med födelsedagsfika... Ha en fortsatt trevlig vecka.

Kram Titti

2009-09-21 @ 09:25:40
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Thalina

Fullt upp har du haft det i helgen men så fort det går när man har roligt.Små bebisar är det finaste som finns och så gott det luktar.Finns ingen i min släkt eller bekantskapskrets som ha så små barn nu.Får vänta tills barnbarnen blir så pass stora så de får barn.Kram Thalina

2009-09-21 @ 15:34:27
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Mari A

Jag skickar ett mail till dig i morgon med lite uppgifter och förhoppningsvis en bild ...



Javisst är det härligt med alla små bebbar. Har ju fått tre små gossar i släkten nu bara under tre veckors tid. Skickade sparkbyxor till tvillingarna i Höganäs och en liten tröja till deras storebror. De blev väldigt uppskattade. Jättekul för mig



Ha det så gott så mailar jag dig så fort jag kan i morgon.

Sov gott !!!

2009-09-21 @ 22:15:44
URL: http://maradesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0