Dagarna går...

...och man hinner knappast med alls!!! Påsken har passerat, blandat med både jobb och ledighet, och en massa god mat och karameller förståss!  Var halft om halft skräckslagen när jag ställde mig på vågen i måndags, men klarade mig bra trots allt, -0,1 kilo, visserligen ingen vidare viktnedgång men målet för påskaveckan var att INTE gå upp i vikt! Tack vare promenaderna klarade jag mig!

I söndags blev min goa vän Cissi mormor för första gången, endast 39 år gammal! Hon kommer att bli en störtskön mormor, för hon är verkligen otroligt rolig på alla sätt och vis! Stolt som en tupp är hon ju förståss, med rätta...  Underverket är en liten kille som ska heta Jamie!

Så igår fyllde en av centrums bebbar 1 år! Denna gång var det William som fick en mysdag, och jag antar att den innehöll både tårta, paket och kärlek! Förstår inte att de blir så stora....så snabbt?

Kampen om vår semester fortsätter, utan vidare framgång. Tror inte kommunen vet vad de håller på med om jag ska vara ärlig. Planerarna hade möte om detta igår, men det gick inte att prata med ledningen, de hade också dålig koll på hur många semestervikarier kommunen behöver! Vi fick oss även en känga över att vi vänt oss till media INNAN vi disskuterar med kommunen!!! INNAN vi disskuterat?? Det är ju precis det vi gjort de senaste månaderna!! De namnlistor vi alla inom hemtjänsten skrivit på, hade inte ens blivit överlämnade till de högre cheferna utan låg kvar hos vår verksamhetschef!! Man blir så trött, arg, irriterad... jaa, känslorna fullkomligt kokar inom mig! Jag tolererar inte att jag och alla mina arbetskamrater ska bli så dåligt behandlade..

Ska de ha någon minsta respekt kvar i mina ögon, går de oss till mötes i denna fråga. Tror att det är viktigt att vi själva, för en gångs skull får känna att vi påverkar vår semester, att vi överhuvudtaget påverkar NÅGOT av allt de hittar på bland sina besparningar, som oftast resulterar i att det blir dubbelt så dyrt! Återigen, för att lyckas driva denna verksamhet på ett bra sätt, så krävs det att de anställda mår bra och trivs på jobbet! Att det råder en positiv inställning och en arbetslust! En enkel matematik, som de bara kan TJÄNA på.. Kanske inte pengar, men ett fantastiskt bra arbete av de anställda!!


Kommentarer
Postat av: Lisa [lising.blogg.se]

Saken hör till den också att ni faktiskt diskuterade detta förra året också när jag jobbade hos er - de sopar bara det under mattan de jävla idioterna!

2010-04-07 @ 16:15:46
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej!



Trist att de ska krångla med er....



Jo hembakt är bäst! Här blir det ofta, jag tycker man spar mycket på det och så doftar det ju härligt ;)



Dessa limpor rörde jag bara ihop, utan både elvisp eller assistent, så liten deg-från början bara som en smet...har också värk i händerna, men jag gör det i ren protest ;)



Nu har jag gjort en rulltårta...och-tryckt i mig 3 bitar...fy mig...men men ...nya tag en annan dag;)



Har iaf blivit 40 minuters rejäl promenad + en dryg timme på stan med dubbelvagn...så lite har jag väl gjort av med ;)



Ha en fin kväll..kram Gizze

2010-04-07 @ 17:44:56
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Milla

Undrade just var du hade tagit vägen! Inga blogginlägg på ett tag... Kul att du är tillbaka! :) Kram.

2010-04-07 @ 21:19:46
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Linda

Tråkigt när det blir sådär på jobbet =/ Hoppas verkligen de ändrar sig och lyssnar på er, för det blir ju ett bättre jobb då personalen är nöjd istället för som nu. Ha det bra =) Kram

2010-04-07 @ 23:49:28
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: my

Bra med vikten, annars är risken stor under påsken! Körde spinning igår, och alla där var sååå sega och slöa efter helgen hihi

Och mormor vid 39... hm, snart där jag med kanske.. men stora tjejen är "bara" 14 som tur är :)

Kram

2010-04-08 @ 13:29:57
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: soffie

bra med vikten för påsken måste vara svårt att hålla en diet,

helt idiotiskt att de vägrar lyssna på er kommunen håller tummarna att de till slut fattar vad som blir bäst!

Kram till dej

2010-04-08 @ 17:27:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Förjäkligt att de ska behandla er på det viset, blir så upprörd.

Hoppas verkligen de går er till mötes, skäms på dem.

Hoppas Påskhelgen var fin för er.

Kram till dig, goa Malin.

2010-04-08 @ 18:16:13
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: bjorne

Såg dig allt i tidningen och håller med er fullt ut.frågan är om ni inte bara ska säga upp er hela gänget om inte dom byter chef,antingen hon heller ni så får vi se vad som händer,lycka till,kram.

2010-04-08 @ 21:00:11
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: messan

Stå på dig när det gäller semestern, så klart ni ska få vara med och tycka och försöka lösa semestern. Har du varit med i tidningen??

Hur går det att jobba nu? Jag hoppas det går bra.Nu ska jag se film med minstingen.

Kramar om

2010-04-08 @ 21:25:33
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Interiörboden

Hej Malin!



Usch, vad jobbigt det är att höra att de inte lyssnar på er!

Och att de säger att ni inte skulle gå ut i media innan ni pratat med kommunen...dom är roliga dom!!!



Ha en jätte bra kväll iallafall!

Kram Sandra/Interiörboden

2010-04-08 @ 22:18:32
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0