Duktig x 2

Ännu en helg har passerat i en raketfart, jag har jobbat största delen, men tog semester från dubbelturen igår, och åkte in till stan och ordnade presenter till min underbara dotter som fyller 18 år på lördag! Fick även tag på lite annat smått och gott också, innan vi hämtade Josse ute på Hammarön, där hon spenderat natten! Är nöjd med störta delen av veckan då jag har tränat eller promenerat VARJE dag, utom idag! Känner mig jättenöjd, men är osäker på hur vågen visar eftersom jag också varit mycket duktig på att synda!

I fredags var det bara jag och sonen hemma, så jag åkte förbi pizzerian efter jobbet och köpte med en varsin pizza! hungrig som en varg var jag då jag inte hade ätit tillräckligt under dagen. Slängde i stort sett i mig nästan hela pizzan, och mådde nästan illa efteråt, blev nog för mycket för snabbt... Inte nog med det, idag fuskade vi på jobbet och köpte mat ifrån Asien. Superdupergott, men kanske inte så nyttigt? Friterade räkor? Kycklingspett och ris är nog ingen fara, men sen har vi ju jordnötsås och sötsur sås till det också!!!  Näja, jag hoppas vågen visar något gram ned i alla fall, har inga stora krav, vet ju att jag i alla fall håller i gång på ett helt annat sätt än jag någonsin gjort förut, så kroppen mår nog skapligt i alla fall!

Igårkväll fick Josse och Malin ett infall, de skulle åka till KD idag för att medverka i Idol!! Josse hade inget leg med sig och fick inte provsjunga, men det skulle Malin göra! Tufft av henne tycker jag! Lagomt till det vann Josse någon tävling därinne och priset var en kvart med en sångcoach! Den överlät hon till Malin, men tyvärr gick det inte så bra ändå, hon kom inte med, men Josse tyckte att hon var duktig som slapp bli med i narrarnas klubb, ni vet, de som alltid kommer med för att de INTE kan sjunga! Hursomhelst har de haft riktigt roligt i alla fall...

Är fortfarande mätt efter vår Asiatiska mat, men ska ta en tekopp och sätta mig mig vid tv:n en stund! Får se när gubben kommer, han är vid LLA och jobbar några timmar ikväll! Fick se på webtidningen att en 17-årig serbisk flicka försvunnit från vår ort, vilket förklarar att byn kryllar av polisbilar och piketbussar! Hoppas verkligen att hon snart kommit till rätta, måste vara fruktansvärt för hennes familj. Håller ett par tummar för det och att flickan är oskadd förståss! Förövrigt hoppas jag att ni alla får en finfin vecka, och att ni kanske håller en tumme för min vägning i morgon!!!


Kommentarer
Postat av: bjorne

Klart vi håller tummarna för våran Smalin och kunde va kul att få veta hur innebandyturneringen gick,ta krille som gästbloggare så vi får läsa om det,kram.

2010-04-18 @ 20:36:57
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hade kommit en liten kommentar under tiden jag skrev några andra och visst är det så att man minns hur det var,det är berikande och alldeles underbart att ha en liten Ella.

2010-04-18 @ 20:41:48
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: messan

Ja, du har verkligen varit duktig och kört på i helgen! Hoppas du får en fin vecka och tid för lite lugn och ro också:)

Kramar

2010-04-20 @ 09:52:56
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: my

Du måste unna dig en del gott med ju när du är så duktig med träning och promenader! Tränar man, kan man äta, så är det!! :)

2010-04-20 @ 13:27:12
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack goa för dina ord.

Jag tycker du är kanonduktig! Det är härligt att hålla igång.

Asiatisk mat är bland det godaste jag vet! :)

Var rädd om dig.

Kramar till goa malin.

2010-04-20 @ 19:04:52
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0