Helgen som gått...

I fredags var jag först till CSK på mammografi, vilket gick bra, trots en del skräckhistorier jag hört om det! Tuttarna sitter fortfarande kvar där de satt innan, och besked lär man få inom 2 veckor! Efter det begav jag mig till Clarahälsan och min sjukgymnast för en undersökning och bedömning, vilket gick sådär, var kanske i lite sämre skick än jag själv trott, men förhoppningsvis finns det hjälp att få, och då känner jag att jag är på rätt plats för det! Jag är tydligen försvagad i vänstersidan och det ville hon tala med min läkare om. Ska tillbaka dit nästa vecka för att sätta i ordning ett lämpligt träningsprogram för mig. Hon ville göra det redan denna vecka, men jag känner att det är så himla mycket varje dag ändå!! Jobbar ju 6 dagar denna vecka, och på det har jag även tid för röntgen och ska på hälsoinspiratörsträff. 

I lördags fyllde då min underbara dotter Josefine hela 18 år!! Inte klokt vad åren rusar iväg, man inser ju att hon är riktigt stor nu! Vigratulerade förståss som vanligt med paket och ljuvlig (?) sång "på sängen"! Tror att alla presenter blev godkända också, fattas bara en tunika som jag beställt men som inte hunnit komma!! Laptopen var nog det bästa, så vad gjorde väl det? Madde följde med J hem från skolan i fredags, och var redan här, och sen fram på kvällen droppade det in ett helt gäng med tjejer för att gratulera födelsedagsbarnet. Vi fick faktiskt vara hemma, vilket var tur, då jag hade en hel del att fixa med. Gjorde i allafall i ordning en salladsbuffé med alla möjliga tillbehör till tjejerna och försökte hålla mig så osynlig som möjligt. De spelade kubb, sjöng singstar, åt och skrattade ofta och mycket! Härligt!! Sjöng fint för Jossan gjorde de också, och gav henne fina presenter. Flera av tjejerna sov över eftersom de bor i Karlstad och Kristinehamn, så jag antar att det såg ut att vara rena slagfältet därnere, TROTS att Josse har ett ganska stort rum! Varmt och trångt blev det tydligen. Läste hennes beskrivning på FB, där hon visade empati för ansjovisen i burk!! Hon förstog hur det måste kännas, haha.. 

Söndagen gjorde jag det sista på smörgåstårtorna, innan Jenny och Vincent kom förbi och gratulerade Josse! Så gulligt av dom, och Vincent hade dagen till ära slips på sig!! Jättefina presenter fick hon också, där Jenny verkligen lagt ner sig och pysslat själv också! Mycket uppskattat blev det, allra mest tror jag de fina korten på V, som jag såg hon ställde i ordning på rummet direkt! Jenny fick vara försökskaning på tårtorna och de blev godkända!!! Senare strömmade då större delen av släkten in, och vi hade det verkligen supertrevligt... eller, i alla fall jag!! Hoppas alla andra hade det också! Tror att vi blev 21 stycken sammanlagt, så det var livat i holken minsann! Kul att Marita ville vara med, och att Peppe var hemma. Han brukar ju oftast vara på någon spelning när vi träffas! Med andra ord har det varit full rulle hela helgen, och det känns i kroppen nu vill jag lova. Blivit lite si och så med promenaderna, men i lördags gick vi vår favoritrunda "Lassehall & Trulsen", som äntligen torkat upp såpass att man kan gå där igen... Härligt!

Idag är jag och några till bjudna på fika hos Jenny och Vincent, så jag ska gå dit en liten stund. Innan det ska jag duscha, bädda, plocka ur diskmaskinen och tvätta lite. En ordentlig promenad står också på priolistan idag! Önskar er alla en fin måndag!

Kramiz Malin


Kommentarer
Postat av: soffie

jag var med på mammografi för ett tag sen å brevet kom snabbt som tur va va allt ok med mej!

Vilken härlig dag din dotter fick!

kram till dej å va bra att du ska få ett speciellt träningsprogram ,

2010-04-26 @ 22:09:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ajaj!! Har aldrig provat - en det känns skönt att de sitter kvar efteråt, antagligen ännu lite mer likt taxöron ;)

Lät som en kanonhelg ni haft!!

Kram Sarah

2010-04-26 @ 22:49:36
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: my

Som ni har kalasat då! :) Och inte illa ni fick va hemma när hon hade kompisarna på fest!

Ha en bra vecka nu, fast den är hektisk och mycket..

2010-04-27 @ 08:42:28
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: marie

Vilken tur att tuttarna satt kvar.....provsvaret kommer säkert att vara bra det med.

Bra att man får gå på såna där koller tycker jag.



Må så gott! kram

2010-04-27 @ 16:20:56
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Så bra att du kommer till en sjukgymnast som sätter upp ett program för dig.

Hoppas du snart ska känna dig bättre.

grattis till din dotter i efterskott. :) Hon verkar ha haft en jättefin 18-årsdag.

Varma kramar till goa Malin.

2010-04-27 @ 21:53:23
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: messan

Åh, vilken tur du hade att du fick ta med dig tuttarna hem igen...man vet ju aldrig:).

Härligt att du fick komma till sjukgymnast som kan sätta ihop ett personligt program för bara just dig. Hoppas det blir bättre när du börjar träna.

Önskar dig en fin dag!

Varma kramar till dig

2010-04-28 @ 10:09:33
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Linneaa

Hejsan! :) Jag undrade bara hur du har fått: "mina besökare" på din blogg? Och hur du får så att det blir större då man exempel klickar på "kommentera"? Ha en bra dag :)

2010-04-28 @ 16:43:59
URL: http://linnealarssonkoistinen.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej



Hektiskt liv du haft i flera dagar...eller kanske du har det för jämnan ;)



Kul med kalas även om man blir trött...



Ja barnen växer och blir äldre...men vi blir väl inte äldre....bara lite i så fall!



Haha, Mammografi ja, jag var på det idag, har varit en gång förut, och det gör inte mig nåt..men idag- kom jag på precis när den ena satt där i kläm- Tänk om strömmen går...då sitter jag fast här AAaaajjjj- men hon sa att det tar några sekunder att få ut dig hihi



Vilka tankar man kan få..jag klarade hissen också.. annars brukar jag ta trappor varenda gång...gjorde t om det när jag var höggravid , till femte våningen,,,



Nu natt!



Ha en fin Valborg! / Kram Gizze

2010-04-29 @ 22:33:28
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0