Soliga dagar & full rulle....



De senaste dagarna har bjudit på strålande väder, men dessvärre har man inte utnyttjat det som man borde. En viss trötthet har infunnit sig efter allt ståhej senaste tiden, men energin känns ändå positiv igen. Igår var jag till Clarahälsan på avstämningsmöte med läkare och min handledare på försäkringskassan. Ett mycket givande möte där jag starkt kände att dessa människor kommer att göra allt för att jag ska fungera så bra som möjligt igen. Och jag vet att det kommer att gå vägen också, det känner jag helt säkert. Mycket som väntar nu, dels en röntgen från nacke till ländrygg, utlåtande av sjukgymnast och nu är även en remiss till rematologen är skickad (heter det så?). Min läkare ville utesluta att jag inte hade...vad det nu hette. Kände inte igen namnet på sjukdomen men det lär väl visa sig. Sen är det ett prov det var ett märkligt svar på, så det skulle kollas upp ytterligare, men sen, då kan vi ta tag i allt, se vilken hjälp jag behöver till att bli så bra som möjligt! HÄRLIGT!

Tills vidare ska jag fortsätta med mina underbara promenader, och med min nya last, Wii Fitness! Inte klokt vad roligt det är, och visst borde det göra nytta, för jag är riktigt svettig efter ett 45-60 minuterspass. favoriterna är jogging (trodde aldrig att jag skulle säga det), step up & så rockringarna förståss.  Nu ser jag fram emot 2 lediga dagar, och jag hoppas självklart att solen stannar ett tag till, för tänk vad den livar upp? På gatan utanför kryllar det av grannar från morgon till kväll, de småpysslar i trädgården och tvättar bilar. Själv funderar jag på om man ska fixa till lekstugan lite, och eventuellt sälja den. Om inte annat bör vi flytta den, för nu står den för nära poolen, och vi har ju tänkt att greja ganska mycket runt den i vår och sommar. Skärmväggar ska upp, lite buskar planteras. Ska bli underbart när det är klart. Har som vanligt en bild i huvudet på hur jag vill ha det, så vi får se hur det slutar. Hur som helst känns det som om allt positivt väntar för tillfället, och det är en härlig känsla!!!!


Kommentarer
Postat av: my

Låter som du är full med energi, härligt! Och blir väldigt nyfiken hur Wii jogging m m funkar rent pratkiskt.. har ju bowlat så, men träning??

2010-04-13 @ 21:55:47
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: marie

Härligt att få träffa nån på F kassan som du får stöd av. Annars tycker jag det verkar så mycket tråkigherer med f kassan...

Härligt med din nya energi. Hoppas du fortsätter må bra! kram

2010-04-13 @ 22:06:29
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: maria

Wii fitness låter spännande :)



Här är det bara fint, varit ute och promenerat i solen...



Må så gott !

Kram

2010-04-13 @ 22:06:42
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Anna G

Wow! Nu är du verkligen full av den energi som du verkligen behöver!

Ta hand om dig!

Kram Anna

2010-04-13 @ 22:18:06
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Zandra

Säg gärna till om du ska sälja lekstugan vi är på jakt efter en. Kram Zandra

2010-04-14 @ 06:40:10
URL: http://mittvitalillahus.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ååå det låter som en bra "last"...men hur gör man när man "joggar"? Springer på stället? För då springer jag hellre ute - i solen förstås :))

Ha en solig dag!!

2010-04-14 @ 08:20:34
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: bjorne

Verkar som allt är hyfsat med dig trots lite skavanker,ska jag hjälpa till att flytta stugan i år med,har för mig den skulle säljas då och vi skulle bära upp den till vägen,ska bli kul att se var den hamnar,ska bli lite snö till helgen,kram.

2010-04-14 @ 21:36:10
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0