Underbart!!!



Redan igår eftermiddag fick jag ett telefonsamtal från Maria, där hon talade om att vi fått ett fax till jobbet, om att vår kommun äntligen ger med sig!! Vi får våra 2 semesterperioder, om vi, som vi själva redan erbjudit oss, tar till oss några extra arbetspass under de 4 veckor vi jobbar under sommaren!! Äntligen har de förstått att vi menade allvar, äntligen har de förstått hur hårt och negativt detta påverkat oss alla i arbetsgrupperna. 

 Jag är så otroligt glad, att jag nästan inte finner några ord! Nu ska vi upp till bevis, nu ska vi se till att vi får en fungerande sommar, där personalen mår bra och återigen kan gå med glädje till jobbet! Härligt! Som jag skrivit tidigare så tror jag att det är oerhört viktigt, oavsett vilket jobb det gäller, attt ha lyhörda chefer, som lyssnar och ser till sin personals bästa. Då kommer de anställda att finna glädjen med sitt jobb, känna uppskattning och vill förstås även göra ett riktigt bra jobb.

Tror denna jobbiga vår ändå fört med sig mycket gott, för vi "vanliga" arbetare har lärt oss att aldrig, aldrig ge upp om det är något verkligen vi tror på, och ledningen i vår kommun har fått se att vi står för våra ord och att det alltid är det rätta att lyssna på sin personal. Det är förutsättningen för ett bra samarbete framöver...


Kommentarer
Postat av: Linda

Shit vad skönt för er, grattis eller vad man ska säga?! =) Hoppas du får en trevlig helg :) kram

2010-04-10 @ 15:30:22
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Thalina

Grattis! Ibland lönar det sig att inte ge upp.Då är sommaren räddad för dig.Kram Thalina

2010-04-10 @ 18:58:08
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: soffie

GRATTIS till dej å jobbarkompisarna,GUUUU va bra!

kram å trevlig helg

2010-04-10 @ 20:01:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Så sant som det är sagt, att cheferna måste vara lyhörda för sin personal..



Grattis till era sem perioder :)

Ha en skön söndag !

Kram

2010-04-11 @ 08:34:14
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Anki

Vad kul att ni fick som ni ville ha det, hoppas det går bra. Vi har också två perioder och det funkar jättebra!!

2010-04-11 @ 09:32:18
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: messan

Vad kul att ert slit har lönat sig och att de äntligen lyssnar på er:). Ni kommer fixa det där galant!

Mittuppslaget det var inte illa det;)

Nu väntar promenadskorna på mig. Må så gott!

Kram

2010-04-11 @ 10:12:12
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Revolverbritta

Hej! Länge sedan! Mycket har hänt ser jag. Duktig du är som blir mindre! Det är något som jag måst ta tag i jag med. Det har gått helt åt skogen sista 10 mån. 10 kilo plus!!!!En del saker är jag fenomenal på!

Kram!!

2010-04-11 @ 20:05:41
URL: http://revolverbritta.blogg.se/
Postat av: maud

Grattis till ER! finns ju inget värre än tre perioder..nästan iaf...bara för att vi jobbar i vården så e vi ju inte livegna! vi har ju oxå familjer faktiskt som vi kanske vill umgås på semestern med...skönt att det löste sig för er. kramar

2010-04-13 @ 15:45:57
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja, det kanske är som du säger att kvinnor oftare värderar att vara hemma med barnen under sommaren, men jag menar att man ändå får tid ihop med sina barn, det handlar ju bara om några dagar hit eller dit som man inte är lediga samtidigt.Om vi snackar barn i skolåldern förstås. Med dagisbarn är det såklart annorlunda. Särskilt om man är ensamstående. Det förstår jag ju. Jag är väl medveten om att er önskan gäller för hemtjänsten och att era vikarier varit med och sagt sitt. Det är ju jättebra. :) Men det är därför jag tycker att det är så konstigt att boendena ska bli indragna i detta.



På "min" avdelninng har folk också barn, men de är vuxna. Den yngsta i personalen som vi har hos oss är ju i femtioårsåldern så där är det inte det som bekymrar, med att få vara med barnen det är mer att folk inte vill ha så tidigt eller så sent vad jag har förstått. Jag förstår att folk kan tycka att det är tidigt med semester i juni eller sent att ha hela augusti, men jag tycker det är mkt gnäll också. (nu pratar jag om j-gatan) Jag skulle vara överlycklig om jag hade ett fast jobb så jag kunde ha betald semester under sommaren. Semesterersättningen som vi får inbakat i lönen har inte jag råd att sätta undan som det är nu med jävligt varierande månadsinkomst.



Det är inte säkert att vi kommer att få två peroder heller än. Men det är på förslag. När alla har sagt vilken period de vill ha och om de kan tänka sig att gå ut extra så ska de kolla på det och se om det är genomförbart med två perioder. Jag tycker ändå att de kunde ha väntat tills nästa sommar eftersom vi redan blivit lovade massa jobb. Hos er är det ju skillnad om ni redan hade ett schema för två perioder klart. Dessutom går det åt så många vikarier.



Kram.

2010-04-13 @ 20:36:24
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Milla

Jag tycker inte heller att det behöver vara lika överallt i kommunen. Well, det löser sig väl på något sätt. Jobba får jag väl ändå, även om det kanske inte blir lika mkt. :)



Ha en fortsatt skön tisdagkväll!

2010-04-13 @ 21:50:39
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0